Vraag

mezelf pijn doen

  • 12 May 2020
  • 4 reacties
  • 93 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb een vraag, want ik heb mezelf vaak gesneden. En dat dat automulatie is is logisch, maar nu doe ik vaak een riem heel strak om mijn buik, dan is ademen lastig en het doet veel pijn, maar dan denk ik dat ik dunner word en ik doe het omdat ik vind dat dat moet. Is dat ook automulatie (jezelf pijn doen) of is dat iets anders?


4 reacties

Ik heb een vraag, want ik heb mezelf vaak gesneden. En dat dat automulatie is is logisch, maar nu doe ik vaak een riem heel strak om mijn buik, dan is ademen lastig en het doet veel pijn, maar dan denk ik dat ik dunner word en ik doe het omdat ik vind dat dat moet. Is dat ook automulatie (jezelf pijn doen) of is dat iets anders?

 Hai Romee, 

In automutilatie wordt gedefinieerd als zichzelf expres te pijn doen/ te beschadigen  zonder de intentie van zelfdoding. Dus dat zou je ook als zelfbeschadiging kunnen meerekenen. (Please correct me if I’m wrong) 

 

Maar ik maak me meer zorgen om waarom je dit doet en of je hulp krijgt. Automutilatie  is namelijk niet goed voor je en sommige littekens kunnen heel je leven bij je blijven. En geloof me maar wanneer ik zeg dat je daar nog spijt van gaat krijgen. Dus ik hoop dat je help krijgt en zo niet dat je het gaat zoeken. 
 

Xx me  

 

 

 

Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon.

 

Dankje ik krijg wel hulp maar ik wil het niet. Niemand kan me toch helpen. En ik heb dit nog niet verteld

Hoi @Romee123 ik las dat je dacht dat je daardoor dunner word. Ik kan zeggen dat dat niet zo is . Je kan beter bezig houden met cardio of gewoon meer op voeding letten.

 

Ben het met @Need-Help-Please eens.

Groetjes Gebruiker c 

Reputatie 1
Badge

Hey, 

JA in denk het wel aangezien het ook jezelf expres pijn doen is. Verder wou ik even zeggen dat je niet alleen bent. En ik hoop dat je genoeg steun krijgt. 

 

Reageer