Vraag

Mezelf pijn doen

  • 30 June 2017
  • 5 reacties
  • 1379 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Het gaat steeds slechter met me sins vorig jaar november (ongeveer) ik voel me leeg,alleen,onnodig. De laatste tijd heb ik geen zin meer in dingen waar ik vroeger wel zin in had. Mijn vriendinnen vroegen nog eergisteren of ik naar de film wou ik zei nee,alweer. Nu ik heb gezien dat ze super veel Lol hebben gahad denk ik dat ze me niet nodig hebben. Ik ben denk ik die buitenstaander. Ik ben ook bang dat Ik op mijn oom lijk. Hij was altijd vrolijk maar de laate tijd (ongeveer een paar jaar geleden) ging het mis. Hij heeft zelfmoord gepleegd en hij heeft niets achtergelaten. Ik heb weinig mensen om me heen qua familieleden. Ze wonen allemaal in een ander land en ik woon hier met mijn ouders. Mijn broer is overleden dus ik ben enigs kind. Helaas was hij ziek geboren. Maar zoals ik al zei het gaat steeds slechter en ik meer meer een deel van de dag somber. Vandaag heb ik mezelf gesneden en nee ik heb er geen spijt van maar ik ben bang dat mijn ouders er achter komen. En ik heb het gevoel dat mijn mentor weet hoe ik me voel enzo.. maar wat moet ik doen? Moet ik het vertellen aan mijn mentor en mijn ouders? En hoe moet ik ervoor zorgen dat ze voorlopig niet mijn sneeën zien? Geef me alsjeblieft wat raad..ik heb het nodig ik ben wanhopig en bang.

5 reacties

Het is nooit verkeerd om dit soort dingen aan je ouders te vertellen. Je mentor is een beetje een twijfelgeval maar het zou kunnen helpen.
Het is vaak bij dit soort gevallen dat je er nog niet klaar voor voelt, dit had ik ook, maar alles is beter dan dat ze er zelf achter komen en zich te veel zorgen gaan maken want dan krijg je ook nog een schuldgevoel.
Ik denk dat je dit wel tegen je ouders moet zeggen, ik weet niet hoe ze hiermee omgaan maar als het al eerder in de familie is gebeurd zal het geen taboe zijn.
Verder als je wilt dat andere mensen of klasgenoten er niet achter komen dat je hebt gesneden kun je shirts en blouses met lange mouwen aandoen of zelfs pullovers of truien, het is nog geen super warm weer dus het kan nog. er bestaan ook brede armbanden die hierbij kunnen helpen.

Ik heb zelf een vergelijkbare ervaring gehad, Ik heb gesneden en wilde dit niet aan mijn ouders vertellen maar ik was een dag stomweg vergeten mijn mouwen naar beneden te trekken en mijn moeder zag dit toevallig.
Ik heb een heel oncomfortabel lang gesprek gehad over waarom ik dan sneed en achteraf denk ik dat ik het veel beter zelf aan haar had kunnen vertellen, en had kunnen voorbereiden wat ik zou gaan zeggen.

- Robin ^-^
je zei zelf nee. je moest ja zeggen.
waarom denk je dat??
je bent hier op aarde niet voor niks,altijd met een doel
door zelfmoord te plegen,is er niemand meer die dat gaat doen!
en snijden vindt ik een lichte vorm van zelfmoord

Reageer