Skip to main content

Hoi iedereen,

Ik ben een 14 jarige leerling momenteel in 3 VWO. Laat ik het even kort zeggen, het leven zit me niet mee.

Ik woon in Brabant en ik ging voor het eerst dit jaar volle gas met carnaval: ik heb mezelf helemaal plat gezopen, ik ben ontgroend door een 19 jarige man en ik heb al mijn geheimen die toen nog niet erg waren eruit gegooid, maar alsnog, was het de beste tijd in mijn leven. In het kort, carnaval heeft me best wel heftig veranderd. Ik ging van een onschuldig meisje wat 1 keer per week een slokje Jillz dronk, naar een emotioneel domme tiener die het liefst iedere seconde van haar tijd dronken is.

Na carnaval besefte ik me dat ik al heel mijn leven onder een steen leven, en dat oprechte dingen zoals school, familie en vrienden me niks meer boeien. Ik ben een slecht persoon geworden, ik heb geen censor voor de woorden die mijn mond verlaten, ik ben fucking Snap en Tiktok verslaafd, ik lieg tegen mijn docenten dat ik overspannen ben zodat ik vrij krijg, ik lieg tegen mijn coach dat ik een buikziekte heb en ik lieg tegen iedereen in het algemeen. Ik ben mezelf kwijt, dat is het. Ik ben mijn motivatie ook kwijt. Ik wil het liefst nooit meer uit bed (behalve om make-up op te doen om jongens te Snappen of om alcohol te drinken). Ik snijd mezelf hier ook om, ik kan mezelf gewoon niet meer van de grond rapen. Het lukt me niet om mezelf te laten focussen op iets.  

Heeft iemand last van hetzelfde?

Hey,

Ik heb niet last van hetzelfde, maar toch effe een paar tips.

  • Ga met iemand praten, want ik vind dit echt niet normaal.
  • Ga niet meer naar carnaval of maak goeie afspraken met jezelf.
  • Stop met jezelf snijden, dat is echt niet goed.
  • Een 19 jarige man? Je bent 14! Ik vind dat niet zo slim.

Het is niet bot bedoeld.

Heel veel sterkte!


Heyy, ten eerste goed dat je hulp zoekt.

Ik ben mezelf ook wel eens kwijt geweest, in verslaving en depressie, maar niet op jouw manier. Ik heb een paar tips, je hoeft ze niet te volgen en ik weet ook niet of ze werken.

- probeer zo min mogelijk aan alcohol te komen Alcohol is niet bepaald gezond en het het is nogal verslavend. Het doet echt gekke dingen met je, en nu maakt het jouw misschien beter voelen, maar daarna niet meer.

-  verwijder alle sociale media Het klinkt echt heel kut, maar dit heeft mij echt geholpen. Om me beter over mezelf te voelen, om niet meer telkens maar te gaan scrollen en snappen. Het helpt heel erg tegen stress. Dit hoeft niet maar het helpt wel om jezelf weer te vinden.

-Zoek GOEDE afleiding hier bedoel ik mee dat je gaat kijken wat  je leuk vind en dit gaat doen. Dit is zoooo lastig als je geen motivatie hebt. Maar leuke afspraken met vrienden, knuffelen met een kat en sport hebben mij echt geholpen.

-Geen 19 jarige mannen kijk 14 jaar ontgroend zou moeten kunnen als je een goede relatie hebt met iemand met ongeveer jouw leeftijd. Maar 19 is echt te oud en het is waarschijnlijk dat hij verkeerde bedoelingen heeft.

-school skippen? Soms heb je het nodig om school over te slaan, voor je rust. maar probeer eens te bedenken hoe vaak je dit wil doen, of je hier mee door wilt gaan en welke gevolgen deze hebben.

-Zoek Een vertrouwens persoon op Op school zijn er vast docenten die vertrouwens persoon zijn. Hun kunnen mee denken over jouw situatie en je tips geven, of alleen naar je verhaal luisteren. Meestal hebben deze mensen zwijgplicht, dus dat ze niks door mogen vertellen. Praten met de kindertelefoon, mentor, ouders of iemand anders die je vertrouwd helpt ook.

Ik hoop dat het je lukt hulp te vragen en je wat beter te voelen. Succes ❤️


Reageer