met depressie klachten naar de huisarts

  • 10 November 2018
  • 1 reactie
  • 62 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb al heel lang last van depressieve klachten en ik doe la die testen op internet al jaren en daar komt altijd uit dat ik naar de huisarts moet gaan.
Heeft iemand hier ervaring mee , met naar de huisarts gaan met depressieve klachten?

1 reactie

Hoi,

Allereerst denk ik dat het sowieso een goed idee is om langs je huisarts te gaan als je je slecht voelt. Je huisarts is dé plek om te beginnen om hulp te zoeken!

Mijn ouders hebben in eerste instantie met mijn huisarts gesproken. Ik was toen nog te jong om zelf met dat idee te komen. Ik heb toen überhaupt de huisarts niet gesproken: alleen met de jeugdarts waar we toen naar verwezen zijn.

Later is m'n moeder weer naar de huisarts gestapt. Toen heb ik wel meerdere keren met de huisarts gesproken en heb nu nog steeds eens in de zoveel tijd contact om te checken hoe het gaat.

Anyways, in zo'n gesprek leg je dan een beetje uit waar je mee zit en wat je voelt. Dan denk ik dat je huisarts of zelf een suggestie doet voor verdere stappen of aan jou vraagt wat jij van het gesprek verwachtte.

Als je jonger bent dan 16 en je ouders weten niet van je problemen, denk ik dat je huisarts het ook daarover met je gaat hebben.

Het is sowieso wel handig om te vragen of je een wat langere afspraak kan krijgen. Want de meeste afspraken duren 10 minuutjes ofzo, maar dat is voor zoiets misschien een beetje kort.

Je huisarts is btw gratis. Dat wordt vergoed door de verzekering, dus maak je vooral geen zorgen daarom.

Ik zou gewoon een afspraak maken en in het begin aangeven dat je het een beetje spannend vindt o.i.d.

Gr. Pin

Reageer