Skip to main content

mentor vraagt of alles goed gaat

• December 8, 2025
  • 5 reacties
  • 87 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal,

de laatste tijd zit ik niet zo lekker in mijn vel. Er is thuis het een en andere aan de hand en met mijn vriendinnen loopt het ook niet zo lekker. Ik slaap echt slecht en mijn hoofd denk 24/7 na. Ik ben gewoon kapot. Mijn mentor had door dat er iets was, ze haalde mij uit de les en vroeg of er iets aan de hand was en of ze kon helpen. Ik zei dat het gewoon door de lange schooldagen komt, dat ik moe ben en afgeleid word. Het is opzich wel waar maar er zit natuurlijk meer achter. Ik had het gevoel alsof ze mij niet helemaal geloofde. Stel ze gaat nu nog een keer een gesprek aan, moet ik dan gewoon eerlijk zijn? Ik wil het wel vertellen maar ik wil niet dat ze het mijn ouders gaat vertellen. Wat moet ik doen?

5 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • December 8, 2025

Hoi,

Wees maar eerlijk. Anderen zullen je wel begrijpen. Geen zorgen maken dus. Anders bel ff met de kindertelefoon: kindertelefoon.nl/bellen. Daar heb je superlieve mensen en zij kunnen je steunen.

Groetjes,

ghast

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 9, 2025

Bedankt voor je reactie, morgen hebben we leerling gesprekken. Als ze er nog om gaat vragen denk ik wel dat ik eerlijk wil zijn, maar ik wil niet dat ze het mijn ouders gaat vertellen. Mijn vader boeit het waarschijnlijk niks, die is druk met z'n eigen leven. Maar ik denk dat mijn moeder de schuld gaat geven op mijn leeftijd en hormonen of iets. Of dat iedereen ineens mentale problemen heeft dus dat ik aanstel. Ik vind het gewoon eng

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • December 9, 2025

Ik snap je! Ik heb ook mentors die zich zorgen maken om mij, en daarom krijg ik ook regelmatig de vraag of alles goed gaat. Soms lieg ik, en zeg ik dat ik oke ben. Maar soms, soms kun je ook even zeggen: “nee, ik ben niet oke.” Je kunt met je mentor afspreken dat ze het niet doorvertelt, maar als het “gevaarlijk is voor je mentale/fysieke gezondheid” moeten ze het wel delen.  Dit heb ik gehad, en diezelfde dag werden mijn ouders gebeld en alles wat ik in vertrouwen zei werd gespoild. Nou, dat wil je niet. Dus, denk goed na voordat je wat zegt. Ik zou zoiets zeggen van: “nee, het gaat even niet goed. Ik heb veel stress en zit niet lekker in me vel.” Dat is genoeg info voor de docenten, en verder laten ze je met rust.

Ik vind het ook echt super rot voor je dat je dit moet doormaken! Ik hoop dat het snel beter met je gaat.

Liefs, Glory

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 9, 2025

Wat vervelend dat je dit hebt meegemaakt, bedankt voor je tips. Ik zit nu al te piekeren, ik hou jullie wel op de hoogte, grote kans dat ik gewoon weer ga liegen tbh.

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 13, 2025

Hey,

Ik snap dat dit moeilijk is voor jou, bij mij op school hebben ze iets da je zo kan babbelen en die mensen hebben zwijgplicht. Een vriend van mij heeft daar contact mee opgenomen, ze hebben alleen tegen zijn ouders gezegd wat mijn vriend wou. Nu is zijn probleem opgelost. Miss is er ook zo’n vereniging bij jou op school. En als je niet alles zegt tegen je mentor is dat oké, ma probeer zo dicht mogelijk tegen de waarheid te blijven, je wil niet dat ze het gevoel hebt dat je haar bedriegt want dan gaat ze jou misschien met rust laten. Het is wel goed dat jou mentor iets doorhad. De mijne zou nie eens doorhebben moest ik in slaap vallen.