Vraag

mentale problemen-> zou ik een bericht sturen?

  • 31 October 2023
  • 3 reacties
  • 86 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3

Hey! Ik heb al lange tijd mentale problemen, dat ik mij echt niet goed voel en doe sinds kort ook aan sh. Daardoor heb ik ook vaak last van paniekaanvallen en ga daarvoor ook vaak naar de leerlingenbegeleiding (school psycholoog). Ze is heel lief en helpt mij altijd. Ze zei voor de vakantie dat als er iets is ik haar altijd een bericht mag sturen. Ik voel me op dit moment ook heel angstig, en zou graag een bericht sturen maar ik ben bang dat ze mij raar en zielig gaat vinden. En het is ook haar vakantie. Ze weet ook niks van mijn mentale problemen en sh, wel van thuis problemen.

Zou ik haar een bericht sturen of niet?

groetjes:)


3 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Ik zou het doen. Waarom zou ze je zielig gaan vinden? Ze is er toch om te helpen. En ze lijkt me aardig. Ze kan altijd nog na de vakantie reageren. Maar dan heb je het al in iedergeval uit je systeem en dan kan je al een beetje nadenken over hoe je precies met haar dit kan bespreken. Je kan op een blaadje schijven wat je wilt zeggen. En als ze in de vakantie reageert kan je misschien al een tijd na de vakantie plannen dat jullie samen hierover kunnen praten. 

Het is oké om hulp te krijgen 

Reputatie 4
Badge +2

Zij is er om jou te helpen. We zijn een aantal dagen verder en ik zou graag horen hoe het is gegaan?

 

Ik lees dat je jezelf saboteert. Jammer genoeg komt dat vaak voor in deze generatie. Je zit het toch te relativeren, terwijl je weet dat het niet oke is wat er gebeurd. Je ontneemt jezelf hulp als je niet communiceert met de mensen om je heen. Ik vind het heel naar om te lezen dat je jezelf in eerste instantie niet belangrijk genoeg vind om het wel te doen.

Ik zou het je gunnen om de ruimte nemen die je nodig hebt voor je herstel.

Wij weten dat je dit kan en wij staan achter je , ook in de toekomst.

 

Heel veel liefde gewenst,

 

Mij

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Anoniemlovexx 

Het is wat later maar je hoeft niet bang te zijn dat ze je zielig vindt want het is haar baan. En misschien kan je eerst vertellen over je situatie thuis in je hoofd zodat ze je beter begrijpt. En je kan altijd bellen/chatten bij de Kindertelefoon.

Ik hoop dat het snel beter met je gaat.  Groetjes @SadLightbulb 

Reageer