Vraag

Mentale problemen???

  • 29 May 2022
  • 6 reacties
  • 80 Bekeken

Badge

Hoi allemaal 

Ik ben een jongen van 14 jaar oud en het gaat de laatste tijd niet meer zo goed. Ik voel me echt bijna altijd depressief. Het heeft verschillende oorzaken. Op school gaat het nog wel oké qua cijfers (en ik ga wss ook wel over) maar voor de rest is het vreselijk. Ik heb alleen maar neppe vrienden die ik eigenlijk gewoon vreselijk haat. Het is niet zo dat ze me écht pesten maar iets minder erg zoals rare foto's maken of je uitlachen als je iets fout doet. Hierdoor wordt ik gedwongen om het terug te doen ookal wil ik dat eigenlijk niet. Het zijn dus niet m'n echte vrienden. Om eerlijk te zijn heb ik ook verder nog maar 1 echte goeie vriend op een andere school en 2 waar ik al een tijdje geen contact meer heb. Ik heb echt het idee dat al m'n vrienden me gewoon veraden ze zijn niet te vertrouwen. Ze zullen me alleen maar uitlachen en nooit helpen. Verder ben ik ook constant gestrest. Ik doe namelijk gymnasium en heb zo veel huiswerk en toetsen dat ik me soms afvraag waarom ik dit doe. Verder is mijn thuissituatie nog wel te doen. Maar m'n ouders begrijpen me steeds minder goed en ik begrijp hun soms ook niet. Ik laat verder ook nooit iemand bij ons thuiskomen (niet omdat ik me schaam of zo) maar meer omdat ik het niemand toe vertrouw. Ik denk dat ze me altijd zullen uitlachen of me voorschut zetten tegenover me gezin. Mijn ouders zullen me echt raar vinden door met wie ik omga. Ik spreek ook nooit af alleen af en toe met m'n enige goeie vriend en heeeel soms met m'n neppe vrienden. Waar toe ik word gedwongen. Ook ben ik echt super onzeker. Vooral om m'n uiterlijk en kleding. En ik ben niet eens lelijk maar door m'n neppe vrienden lijkt t soms wel zo. Ze maken altijd rare foto's en sturen het naar mensen. 

Sorry voor dit extreem lange verhaal maar ik moest het echt even kwijt. Alvast bedankt voor degenen die dit lezen! Ik zit er echt doorheen nu dus er komt miss nog een topic hierover. Stel vooral veel vragen als je die hebt!

 

Groetjes.


6 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Heyhey,

laste situatie, als eerste had ik je neppe vrienden gedumpt en naar je mentor gegaan of naar de teamleider.

Mentaal: ik had er veel met je ouders over gepraat en misschien een psycholoog het is fijn om met iemand te praten die je begrijpt en je kan helpen met je situatie daarom is een psycholoog handig. Praat er is met je ouders over of dat eventueel zou kunnen

ik had begonnen met eerst naar de teamleider te gaan / mentor wacht dan even af en kijk hoe het veder gaat!

veel succes 

groetjess <3

Badge

Hoi @Askmeanything 

 

Sorry voor m'n super late reactie (heb 't nog al druk) Maar echt super bedankt dat je hebt gereageerd!! Ik vind het persoonlijk nog best moeilijk om echt naar een psycholoog te gaan, ik durf het eigenlijk niets een aan m’n ouders te vertellen. Iemand een idee hoe ik zou kunnen aanpakken? En aan m'n mentor vertellen is al helaas ook geen optie. Hij haat me letterlijk zo erg (niet dat ik hem mag maar toch). Hij zou me letterlijk uitlachen als ik het zou vertellen. Dus ik denk dat ik dan maar met m'n enige goeie vriend moet gaan praten. Hij is nog de enige met wie ik wel kan praten.  Maar 't ergste van alles zijn m'n nep vrienden. Ik kan maar niet van ze afkomen en het pesten blijft maar doorgaan. Soms lijkt het steeds erger te worden. Maar toch zit ik elke les naast ze en in de pauzes ook. Ik hoop maar dat ik volgend jaar in een andere klas kom. Dan zou het hopelijk wat minder worden.

 

Nogmaals super bedankt voor je reactie. Ik had niet eens verwacht dat er iemand zou reageren <3

 

Groetjes.

Hoi @Askmeanything 

 

Sorry voor m'n super late reactie (heb 't nog al druk) Maar echt super bedankt dat je hebt gereageerd!! Ik vind het persoonlijk nog best moeilijk om echt naar een psycholoog te gaan, ik durf het eigenlijk niets een aan m’n ouders te vertellen. Iemand een idee hoe ik zou kunnen aanpakken? En aan m'n mentor vertellen is al helaas ook geen optie. Hij haat me letterlijk zo erg (niet dat ik hem mag maar toch). Hij zou me letterlijk uitlachen als ik het zou vertellen. Dus ik denk dat ik dan maar met m'n enige goeie vriend moet gaan praten. Hij is nog de enige met wie ik wel kan praten.  Maar 't ergste van alles zijn m'n nep vrienden. Ik kan maar niet van ze afkomen en het pesten blijft maar doorgaan. Soms lijkt het steeds erger te worden. Maar toch zit ik elke les naast ze en in de pauzes ook. Ik hoop maar dat ik volgend jaar in een andere klas kom. Dan zou het hopelijk wat minder worden.

 

Nogmaals super bedankt voor je reactie. Ik had niet eens verwacht dat er iemand zou reageren <3

 

Groetjes.

Heyyy! Tips om het tegen je ouders te zeggen: schrijf alles wat je wil zeggen op een briefje, en geef dat aan ze. Of typ een bericht met alles wat je wil zeggen naar ze. Of kijk je ze niet aan als je het zegt. Als ze het weten kunnen ze samen met jou hulp gaan regelen! Je kan het inderdaad tegen je goeie vriend zeggen! Wat een rare mentor heb jij, sorry hoor. Maar je gaat iemand toch niet uitlachen( ook al denk je dat) en waarom haat hij jou? Dat is echt heel raar van die mentor. Dat hoort niet. Tuurlijk gaan mensen reageren. Hier helpen we elkaar! Samen sterk ;) <333333 

groetjes,

 JooJoo 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hi @Anoniem3535

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes, 

Hanne | De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge

ik heb 1 vraag en 1 ding dat ik kan zeggen mijn vraag welk jaar zijn die klas genoten en moet je nog lang? en wat ik wil zeggen je bent streker dan je denk en ik vertrouw er op dat je er je door heen vecht ik heb het ook jaren lang moeten doen

 

vriendelijke groet anoniemand999

Badge

Hoi iedereen,  

Bedankt voor jullie reacties!! <33

 

Ik moet zeggen dat het sinds vandaag steeds wat beter gaat, maar het is echt heel dubbel.

Want kijk mijn neppe vrienden doen uit t niets gewoon niet meer vervelend of zo??

T was vandaag nog best oké, maar ik weet dat t morgen ook zo maar weer totaal anders kan zijn.

Ik zit in de 2e en ik hoop zo erg dat ik niet meer met ze in de klas kom volgend jaar.

Dan kan ik eindelijk nieuwe vrienden maken die me wel écht mogen.

Thuis gaat t ook wel wat beter en ik heb erover gepraat (voor een deel dan).

En over m'n mentor: hij is gewoon een oude wiskunde docent die mij gewoon niet mag. 

Ik weet zelf ook niet waarom, ik ben niet eens verveld of zo?

Volgend jaar gelukkig een andere mentor, hopelijk mag die mij wel.

Nu nog een paar weekjes tot de zomervakantie.

Hoef ik eindelijk een periode níét naar school. 

 

Dat was het weer.

Ik zal t zeggen als er weer iets gebeurd.

 

Groetjes,

Anoniem3535 <3333

Reageer