Skip to main content

‘K zoek hulp

Ik ben pas begonnen met kijken of De Kindertelefoon mij kon helpen met mijn agressie problemen, en depressie, maar als iemand dit berichtje leest, en mij kan helpen met het minder maken van de depressie en/of agressie problemen, dan zou ik het heel fijn vinden als u/jij hier op reageert met tips of advies. 

Alvast bedankt <3

Hey misaqt0,

Vervelend dat je je depressief voelt en dat je agressie problemen hebt!

Wat het meeste zal helpen in beide gevallen is het tegen iemand vertellen. Dat kunnen je ouders, mentor, vertrouwenspersoon of vriend(in) zijn. Als jij je er maar fijn bij voelt. Zij kunnen je dan steunen en je vast verder helpen.

Tegen agressie weet ik niks, maar tegen je depressief voelen wel.

Probeer kleine, leuke dingen te doen. Dingen waar jij echt blij of rustig van wordt. Het hoeft niet veel te zijn.

Ook kan je je gevoelens in de vorm van een verhaal opschrijven.

Groetjes iemand.


hey hey.

Ik heb zelf ook depressie en muziek luisteren helpt mij heel erg. je zou ook dingen die in je hoofd zitten kunnen opschrijven en erover praten is altijd goed je zou bijvoorbeeld met eimand van 113 kunnen bellen of met de zelfmoord preventie of de depressie Vereniging. Ook kan je altijd terecht bij een vertrouwenspersoon.

En onthou hoe rot en alleen je je ook voelt. Jij bent belangrijk. Je bent meer waard dan je denkt. Er zijn mensen die van je houden en om je geven ookal lijkt het niet zo. En iedereen heeft wel iets bijzonders. jij dus ook!! En je bent niet alleen ookal kan het vaak zo voelen. Zie het leven maar als een film iedereen heeft een rol in zijn eigen film maar ook in die van iemand anders. In de 1 ben je meer belangrijker dan bij de ander maar je blijft sws belangrijk want je zit wel in hun film. En zolang jij weet hoe speciaal en uniek je bent is het goed. want ja jij moet met jezelf leven en niet met anderen. En ookal is het leven soms best pittig zwaar je bent er nog wel en dat zegt al hoe sterk je bent!!!

 

liefs mij xx


Reageer