Mentale moeheid

  • 15 November 2021
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Badge

Heyy, ik heb dus een probleem. Ik heb een vriendin waarmee ik altijd praat via whatsapp. We zitten nu niet meer bij elkaar op school maar we praten wel nog. Sinds groep 7 was haar mentale gezondheid slecht. Ze vertelde mij altijd waar ze last van had en ik vond dat toen helemaal niet erg. Ik luisterde naar haar en probeerde haar te helpen. 

Maar nu dat ik op de middelbare zit heb ik wat meer moeite met dat soort dingen. Ik heb heel veel huiswerk en toetsen. We zitten nu allebei op hele andere niveau's en veel dingen zijn nu anders. Ik ben mentaal ( en fysiek eigenlijk). Ik voel me de laatste tijd gewoon niet zo goed. Er is een soort moeheid en raar gevoel die me overal achtervolgt.  Door die moeheid en dat gevoel om op te geven ben ik iets minder blij dan normaal. Ik slaap ook enorm slecht.

Mijn punt is: Ik wil eigenlijk dat ze haar problemen niet meer bij mij neerlegt en mij om advies vraagt. Ik weet de antwoorden op mijn eigen gevoelens niet eens, laat staan die van haar. Hoe kan ik haar op een nette manier vertellen dat ik haar nu niet kan helpen en dat ze haar problemen voor zich moet houden? 

Het klinkt erg raar, maar ik wil gewoon de tijd en ruimte om erachter te komen wat er met MIJ aan de hand is.

 

Groetjes Melanie


1 reactie

Reputatie 6
Badge +3

Hey melaniecreta,

Vervelend dat jij en je vriendin zich niet zo fijn voelen!

Het lijkt me inderdaad heel moeilijk om zo iets tegen iemand te vertellen. Misschien kan je tegen haar zeggen dat jij je ook niet heel fijn voelt en dat ze misschien professionele hulp moet gaan zoeken of het tegen haar mentor moet gaan vertellen.

Om voor jezelf erachter te komen wat je voelt kan je misschien ook met iemand gaan praten. Het is niks om je voor te schamen, en er zijn vast wel mensen met wie je kan praten zoals bijvoorbeeld je mentor, vertrouwenspersoon, een andere vriend(in) of iemand anders die je vertrouwd.

Succes!

Groetjes iemand.

Reageer