Vraag

Mentale gezondheid en bespreken met ouders.

  • 24 September 2022
  • 3 reacties
  • 53 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik voel me al een lange tijd mentaal gewoon niet goed, ik heb dit al meerdere keren met mijn ouders overgehad, maar die lijken het niet te snappen of te vergeten. 

De ene keer wanneer ik ze het vertel en ik rustig ben lijken ze me niet te geloven, de andere keer wanneer het te zien is vinden ze het geen goed moment om erover te hebben. 

Ze vergeten het ook gewoon lijkt het

 

Mijn vraag is. Hoe kan ik mijn ouders zover krijgen om iemands mij te laten helpen? 

 

Ik heb al eerder een soort '’therapie'’ gehad, alleen was die mevrouw haar enige ervaring dat ze kleuterjuf was geweest en dat was het, ze behandelde me ook als een kleuter. Ik was ook bij die afspraken samen met mijn moeder dus dat hielp ook niet. Mijn gezin is ook een van de redenen dat ik me mentaal slecht begon te voelen, vooral door mijn ouders. 

 

dankje alvast en ook dankjewel voor het lezen :)


3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hoi,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Sterkte,

Ab W

 

Badge

Hey,

Dat is redelijk lastig. Probeer een moment te kiezen dat er niet te veel aan het gebeuren is. Zorg er ook voor dat je het doet als je voldoende tijd hebt zodat je rustig alles kan uitleggen. Zeg dat je je me taal echt niet goed voelt en leg uit waarom. Ik hoop dat misschien helpt en dat het snel beter met je gaat 

X L

Reputatie 2
Badge

Ik heb het opnieuw geprobeerd , maar helaas lachten ze me uit en zeiden ze dat ze het veel zwaarder hebben met hun 40 uur per week (ik heb gemiddeld 36 uur school per week + 2 uur huiswerk) Ik voel me nu dus erg down, moet eigenlijk leren maar lukt gewoon niet, toch bedankt 

Reageer