Vraag

mentale gezondheid

  • 29 September 2022
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

dus uhm ik denk dat men mental health naar beneden gaat ik doe men best maar kom elke dag huilend thuis en gwn niet eten op school en thuis super veel men anexeity komt ook vaker ik word genegeerd door men bestfriend en meer kan iemand zeggen of ik een therapeut moet inschakelen?


3 reacties

Reputatie 2
Badge +2

hey hey,

Wat vervelend om dat te horen.Persoonlijk denk ik inderdaad dat het heel handig is om te zoeken naar profesionele hulp. School hoeft niet zwaar te zijn, je zou naar school moeten kunnen gaan en het gewoon leuk hebben. Dit zijn tekens die je echt serieus moet nemen! ik weet niet hoe oud je bent enzo, Maar ik herken mezelf hier ook wel heel erg in. je hebt niet heel veel details gegeven hoe het allemaal met je gaat maar van wat je wel zei klinkt het niet veel soeps liefie.. Zelf heb ik autisme, daardoor is naar school gaan heel stressvol en kom ik vaak huilend thuis omdat ik zo overprikkeld ben, met autisme is het ook vaker voorkomend dat je moeite met eten krijgt als je mentale gezondheid slechter word. Want eten op school moet eigenlijk gewoon. Je zou er niet eens aan hoeven te denken of je daar mee moet stopen. Ik probeer je niet te diagnostizeren. Maar ik probeer wel te zeggen dat er inderdaad iets groters kan spelen, en als is dat het niet. Als je zo door gaat kan je een heel slechte relatie met eten ontwikkelen en lijkt het alsof je tegen een depressie aan zit. Profesionele hulp kan echt heel goed werken! 
 

Als je zin hebt om veder te praten of meer advies wil mag je dat altijd vragen!

 

Kuzz

Hi @Mentalhealthisslecht ,

Wanneer dit al een tijdje aanhoudt is het zeker fijn om een therapeut, psycholoog, counselor of vertrouwenspersoon in te schakelen! Je moet lekker in je vel kunnen zitten :). Uiteraard ben ik er ook voor je als je wilt kletsen!

Heel veel sterkte en zorg goed voor jezelf!

Liefs, Junia

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Mentalhealthisslecht ,

Wanneer dit al een tijdje aanhoudt is het zeker fijn om een therapeut, psycholoog, counselor of vertrouwenspersoon in te schakelen! Je moet lekker in je vel kunnen zitten :). Uiteraard ben ik er ook voor je als je wilt kletsen!

Heel veel sterkte en zorg goed voor jezelf!

Liefs, Junia

 ZAL ik doen

Reageer