Skip to main content

Heey, ik voel me de laatste tijd steeds slechter. Ik heb al een tijdje geen zelfbeschadiging meer gedaan, maar ik voel me nog steeds echt niet goed. Ik doe heel hard mijn best op school maar ik blijf lage punten halen. Ik vind het ook moeilijk om ergens plezier in te hebben, ik heb helemaal gestrest met school en ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. De zelfmoordgedachten komen ook steeds vaker terug. Ik heb een psycholoog, maar ik vind het te spannend om met haar er over te praten. Ik weet ook niet of dit weer eens een fase of, of dat het echt slecht met me gaat. Ik wil niet met mijn ouders praten over mijn problemen, omdat ze juist heel trots op me waren dat het de laatste weken heel goed met me ging. ‘t voelt gewoon zo nutteloos om nog te blijven leven en ik weet het echt niet meer nu. 

Hi, 

Wat vervelend dat je je steeds slechter gaat voelen. Ik wil nog even benadrukken dat ik super trots op je ben dat je al een tijd niet aan zelfbeschadiging hebt gedaan! Echt super goed! 

Heel fijn te lezen dat je al hulp krijgt door een psycholoog. Ik herken het heel erg dat je het spannend vindt alles uit te spreken tegen je psycholoog en eerlijk te zijn, vooral als het gaat om zoiets als zelfmoordgedachtes is het erg lastig. Maar het is wel heel erg belangrijk om erover te praten, want het kan heel erg opluchten om deze dingen uit te spreken. Je kunt trouwens ook altijd terecht bij 113 om anoniem over je zelfmoordgedachtes te praten. Ik gun het je dat je deze donkere gedachtes ook durft uit te spreken zodat je er niet helemaal alleen mee blijft rondlopen. 
 

Sterkte! Hopelijk wordt het snel weer wat lichter voor je. 


Heeyy,

Wat vervelend dat je je weer slechter gaat voelen. 

Het is belangrijk dat je er over praat. Maakt niet echt uit met wie, maar het lijkt me zo zwaar om hier alleen mee te lopen. Ik denk dat je ouders ook trots op je zullen zijn als jij ze eerlijk vertelt hoe het met je gaat, daar is behoorlijk wat moed voor nodig namelijk.

Je zou ook met 113 zelfmoordpreventie kunnen bellen of chatten over je zelfmoordgedachtes. Dit is gratis en annoniem, en ze zijn 24/7 bereikbaar. Het nummer is: 0800-0113 en je kan chatten via: https://www.113.nl 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat het snel beter gaat met je. Heel veel succes en sterkte!

 

joeeee


Reageer