Vraag

Mental Breakdown?

  • 11 January 2022
  • 2 reacties
  • 81 Bekeken

Badge

Heyy

 

Ik(12 jaar) heb sinds gister avond dat ik de hele tijd moet huilen en een brok in mijn keel heb, ik had die nacht om 23.00 ook denk ik een paniek aanval, ik heb nog nooit een paniek aanval gehad maar ik kon moeilijk ademen en was heel duizelig en het voelde alsof ik mijn lichaam niet kon controleren en ik moest huilen

Sinds toen heb ik dit de hele tijd en tussendoor heb ik ook veel stres met school. Ik heb veel toetsen en doordat ik de hele tijd moet huilen heb ik geen tijd om er aan te werken waardoor mijn achterstand steeds groter word. 

 

Heeft iemand tips?

Groetjes van het meisje dat hulp nodig heeft


2 reacties

Reputatie 1
Badge

Heyy,

Dat is echt niet fijn, ik heb dat ook best vaak.. weet je ook de reden waardoor je je zo voelt? Want als je de oorzaak weet, is het misschien makkelijker om ook een “oplossing te vinden :)

Reputatie 2
Badge

Heyy, 

Wat je hier omschrijft lijkt best wel op een paniekaanval. Dat is niet fijn, ik heb het ook weleens. Zoals de persoon hierboven al zei, weet je waardoor het komt? Want als je de oorzaak gevonden hebt kan je, afhankelijk van de oorzaak, naar bijv. je mentor of ouders gaan, die kunnen je vast helpen. 

Ik heb ook nog een tip voor als je weer een paniekaanval hebt: de 3-3-3-regel. Die gaat als volgt:

kijk om je heen en benoem drie dingen die je ziet. 

Als je dat hebt gedaan, luister je en benoem je drie verschillende dingen die je hoort(deze vind ik vaak lastig, ik combineer hem soms met een ander zintuig)

Als laatste beweeg je drie lichaamsdelen. Begin met iets kleins, als vingers of tegen, en beweeg steeds een groter iets. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Reageer