Skip to main content
Vraag

Mentaal stuk

• January 1, 2026
  • 1 reactie
  • 37 Bekeken

Hoi allemaal,

Lik heb dus het ding dat als ik s'avonde in mij bed lig gwn begin te huilen omdat ik eigenlijk gewoon heel ongelukkig ben, ik ben ontevreden met mezelf, met mijn prestaties, met mijn vrienden enzovoorts. Overdag lach ik de hele dag en ben ik gewoon super blij, in ieder geval zo ziet het eruit. Ook heb ik een of andere gekke gedachte dat als ik iemand om mijn heen hoor fluisteren dat ze (in mijn hoofd) allemaal lelijke dingen over mij zeggen. Het erge is dat mijn hoofd ook doet alsof ze dingen zeggen waar ik zelf het onzekererst over ben. Ook heb ik af en toe dat ik dood wil, ik weet dat het nu heel erg klinkt misschien is dat ook wel zo. Maar als ik echt een kutdag heb gedaan dan voelt het gewoon alsof leven het niet meer waard is, ik ben ook al een aantal keer bij een brug gestopt en getwijfeld om eraf te springen. Ik weet niet hoe ik dit kan noemen maar ik heb dus een soort van leegte in mijn hart, het voelt alsof mijn hart is ingewisseld voor een steen die alleen gaat kloppen bij het zien van mijn vriendin. Bij dingen die ik vroeger leuk vond doet hij dag niet. Maar het voelt echt heel zwaar, het leven, mijn hart, alles. En dan moet ik als zo'n mess ook nog eens naar school over 3 dagen. Ik wil eigenlijk weten hoe jullie denken dat ik dit het beste moet oplossen of dat ik echt professioneel hulp moet zoeken.

1 reactie

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • January 2, 2026

hii ​@Mi4567 

wat naar om te horen dat je je zo voelt. en ik vind het al heel knap dat je hier bij ons je verhaal kwijt wil. het lijkt me wel een goed idee om hier met iemand over te praten. dat kunnen je ouders, een vertrouwenspersoon op school, of een vriendin. maar het is wel belangrijk dat je er over praat. en als praten met iemand die je kent best spannend is kan je ook altijd met de kindertelefoon bellen of chatten of met 113. ze zijn allebei anoniem. 

veel liefs van mij.

groetjess vie