mentaal steeds slechter

  • 30 May 2022
  • 2 reacties
  • 42 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

heyy,

 

Even kort ter informatie: Ongeveer 3 jaar geleden was ik vrij ongelukkig. Zag geen nut meer in mn leven. Ik ben er zelf overheen gekomen en het ging echt goed tot nu.

 

Ik zit weer minder goed in m’n vel. Ik ben helemaal klaar met school. Ik vind het teveel en te moeilijk, en ik wil wel over naar 6 vwo. Maar na een schooldag ben ik zo moe en overprikkeld dat ik niet meer kan leren, als ik daar al tijd voor heb.
 

Ik heb het heel druk met andere dingen. Ik hockey 3x in de week, werk 3x in de week, ga (als het lukt) 3/4x naar de sportschool, 1x per week rijles en heb ook nog bijles. Daarnaast doe ik in het weekend nog wat met vrienden. Dit zijn allemaal dingen die ik gewoon leuker vind dan school. 
 

Als ik alleen thuis ben voel ik me ook echt eenzaam. Terwijl ik het een tijd terug prima vond om alleen te zijn. Ik kon mezelf hartstikke goed vermaken. Nu ben ik eindeloos op m’n telefoon aan het scrollen omdat het me niet lukt om iets anders te doen.

 

Ik voel gewoon m’n hele mentale shit slechter worden en ik wil niet weer zo ver zijn. Weet iemand wat ik kan doen om niet weer naar zo’n situatie te gaan? Wat ik kan doen om me beter te voelen?

 

groetjes,

fay


2 reacties

Badge +1

Als ik jou was zou ik het iets rustiger aan doen. De 6e is een erg druk jaar met je examens en je profielwerkstuk. Als ik jou was zou ik stoppen met werken en eventueel ook met hockey voor een tijdje. Dat hoeft natuurlijk niet, maar omdat je anders zo weinig tijd voor jezelf hebt kan je snel oververmoeid zijn, waardoor je je minder goed voelt. Bespreek je gevoelens ook met mensen die je vetrouwt, zoals vrienden of je ouders. Dat kan opluchten en misschien kunnen zij je helpen. Probeer er ook voor te zorgen dat je in een leuke omgeving leert of je huiswerk maakt, met bijvoorbeeld zacht wat muziek aan. Dat kan helpen om het leren leuker te maken, waardoor je net wat meer energie hebt.

Hey, fijn dat het even goed ging. Jammer dat het nu weer achteruit gaat zeg! Fijn dat je het nu al opmerkt! 
alleeeerst: praat er met iemand over. Die kan met jou hulp regelen. 
 

ga anders naar de huisarts, psycholoog, mentor, vrienden/vriendinnen, of zeg alles tegen je huisdier. 
 

ik wens je heel veel sterkte en succes!!!!

 

groetjes,

 JooJoo 

Reageer