Mentaal steeds slechter

  • 22 November 2019
  • 1 reactie
  • 60 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi lieve allemaal,

 

Zelf zit ik op dit moment in de 3e van het gymnasium. Dit is een pittig schooljaar met veel en moeilijke vakken en ik vind school best belangrijk, maar ik kan me er niet goed meer op concentreren en ik weet niet zo goed hoe ik dit kan verbeteren. Ik zit in een nogal kl*te situatie op het moment. Ik kom net uit een serieuze relatie van 2 jaar en ik vind het heel erg dat het uit is, maar die jongen en ik gaan gewoon nog goed met elkaar om en op zich vind ik het ook wel te doen zoals het tussen ons gaat. Mijn moeder daarentegen vindt het volgens mij nog 100x erger dan ik. Ze houdt meer van die jongen dan van mij als je het mij vraagt. Ze geeft mij de schuld over dat het uit is, want ik ben volgens haar een enorme slet. 

Van mijn moeder mag ik al 3 weken niet meer met mijn vrienden afspreken, op een paar vriendinnen na dan, maar ik zie hen elke dag op school al en als we dan ook vaak afspreken wordt het ook saai dus dat heeft geen zin. Ik zit nu bijna elke dag alleen en ‘s avonds lig ik in bed en vaak val ik huilend in slaap of word ik huilend wakker. Ik vind het vervelend dat ik me zo voel, maar ik vind het erger dat mijn school hieronder lijdt. Ik kan me tijdens het leren niet goed concentreren en tijdens toetsen denk ik vaak aan mijn thuissituatie, waardoor ik afgeleid raak en vaak teveel tijd verlies.

Ook stalkt mijn moeder me heel erg. Ik doe best veel met social media zoals snapchat, instagram en whatsapp en ik vind het vervelend dat zij me op elke mogelijke manier in de gaten houdt. Ik vraag me af of dit überhaupt wel mag, of dat dit gewoon privacy schending is. 

Kortom, het gaat slecht met me, zijn vrienden verliezen interesse in me omdat ik van mijn moeder niet met ze af mag spreken. Mijn moeder vindt me een misselijkmakende slet en stalkt me op verschillende manieren, ze mishandelt me niet fysiek of zoiets, maar ik ben toch “bang” voor haar en mijn schoolwerk lijdt hieronder en ik heb geen idee wat ik nu moet doen. Ik voel me enorm eenzaam.

 

Groetjes mij xxxxx


1 reactie

Hoi Lola,

Dat het uit is met je vriend is vervelend, maar jou mouder mag jou daar niet de schuld van geven. Een relatie komt van twee kanten. 

Waarom mag je niet meer mey je vrienden afspreken?  Ik snap dat je dat niet leuk vind, en dat je huilend in slaap valt of wakker wordt betekend ook dat je er echt heel erg mee zit.

Heb je er wel eens met iemand over gepraat? En heb je iemand om er over te praten?

Dat je moeder je stalkt is ook niet fijn. Of dat mag weet ik niet. 

Heb je er wel eens met je moeder over gepraat, of vind je dat lastig?

Misschien kan je ook met een mentor of een vertrouwenspersoon op school over praten? 

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

Liefs Lexy❤

Reageer