Skip to main content

Mentaal niet lekker

• June 1, 2025
  • 8 reacties
  • 89 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo ik ben iemand

ik ben 14 jaar en voel mij niet lekker in mijn vel. 
ik voel mij soms droevig en heb vel last van stress (school)

soms heb ik ook een behoefte aan huilen 's avonds

ik heb een best wel moeilijke jeugd gehad, veel verhuist, gescheiden ouders, doodde oma dat allemaal binnen 2 jaar toen ik rond 9 waar was.

ik heb ook een vader die 3 kwartier met de auto ver weg woont van mijn leven vlak bij school en mijn vrienden

ook heb ik daar een cut huis.

heb ik een soort depressie of hoort het bij de pubertijd? 
(ja heb geen zin om het hier met mijn ouders te over hebben… :P)

8 reacties

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • June 2, 2025

Hi Iemand.2010

Wat goed dat je hier bent gekomen om dit te delen! De situatie die je beschrijft, klinkt als een hoop om  doorheen te gaan. Weet wel  dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of chatten. Je kan bij de Kindertelefoon, als je dat wilt, anoniem je verhaal met een vrijwilliger delen en/of we kunnen samen met jou naar je situatie kijken en meedenken. Nogmaals heel goed van je, dat je dit zo open deelt!

Veel sterkte!

Robin59 (De Kindertelefoon) 

koetje.123
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • June 2, 2025

Hi ​@Iemand.2010 

Ik snap dat je het hier niet met je ouders over wilt hebben en dat hoeft ook echt niet. 

Ik  denk dat dit gewoon vooral heel veel stress in een keer is, maak je geen zorgen zoek gewoon ergens midden in de dag een paar minuten vrij om even in je eigen bubbel te zitten. ontspan, relax en het komt cht goed.

Hoop dat het helpt

-Koetje.123-

Superjojo
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • June 2, 2025

Hey!

Rot zeg! Dat klinkt echt absoluut niet leuk, om me netjes uit te drukken.

Als je behoefte aan huilen hebt, lekker doen! Je emoties laten gaan helpt, opkroppen niet.

Man, ik krijg zin om een potje mee te janken. Wat jij hebt meegemaakt is echt absoluut niet normaal, geen wonder dat je je zo voelt.

Om antwoord te geven op je vraag, ik denk zeker wel dat jij depressie hebt dan. Natuurlijk ben ik geen psycholoog ofzo, maar het klinkt in elk geval wel zo. En zelfs al zou het bij de puberteit horen, wat dan nog? Als jij je zo voelt, dan is dat zo, of dat nu met puberteit te maken heeft of niet.

Heel veel sterkte!

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • June 2, 2025

Hoi

Zelfde probleem hiero

Dit zijn best wel problemen, als je depressief bent kun je volgens mij niet meer blij zijn en wil je dood of sh doen, volgens mij ook dat je het je bijvoorbeeld niet meer lukt om dagelijkse taken uit te voeren.

Huilen is oké, het laat zien dat emoties hebt en empatisch en sympathiek bent.

Even onthouden: you are just as sane as i am 

Groetjes Lovegood 

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • June 2, 2025

hoi ​@lovegood,

Wat goed dat je meedenkt! De informatie die je geeft over depressie, klopt alleen niet helemaal. De symptomen kunnen verschillen in vorm van mens tot mens en er komt niet altijd zelfbeschadiging of suïcidaliteit bij kijken. Voor correcte informatie verwijzen we je naar:  https://www.hersenstichting.nl/hersenaandoeningen/depressie/  

Groetjes :)

Robin59

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • June 2, 2025

hey liefje ik weet dat t moeilijk is waar je door heen gaat nu en ik snap dat je er mee zit en dat is helemaal normaal en dit is niet '’normaal'’ dat je je zo voelt maar wel normaal aangezien je zoveel hebt mee gemaakt en ik weet niet of je het hebt maar miss kan je er met je coach op school over praten of een vertrouwens persoon op school en je denkt miss van wat ik zeg dat ik niet weet hoe je je voelt enz maar ik heb ook best veel dingen meegemaakt en ben laatst nog inelkaar geslagen maar ja 

Forum|alt.badge.img

Hai, dit is helemaal niet erg. Dit heb ik ook gehad. Ik heb door mijn vader veel trauma's opgelopen en was een tijde depressief. Het beste is om er toch met iemand over te praten. Je zou ook altijd bij een therapeut terecht kunnen. Dat doe ik nu ook en het gaat al veel beter met me. Ik hoop echt voor je dat het dan beter gaat. 

ellie_eilish
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • June 24, 2025

Hey, ik snap je wel.  T is ook een kut situatie en ik snap helemaal dat je je zo voelt.

En als s’avonds ff moet huilen kan dat gewoon, is echt niks ergs aan. Als je er echt met niemand over wilt praten irl probeer dan eens online met de kindertelefoon te chatten ofzo, kan ook helpen.

Ik wens je veel sterkte ❣️