Skip to main content

Ik weet niet of ik aan het overdrijven ben de laatste tijd. Ik zit nu in vwo 4, en elk jaar blijft het telkens weer enorm spannend en overprikkelend voor mij, vanwege mijn faalangst. Hier en daar meld ik me ook ziek als het teveel voor me wordt qua mentaal/thuissituatie. De laatste tijd heb ik en mijn ouders veel ruzie over allerlei dingen, vervolgens geef ik aan wat ik graag veranderd zou hebben en leg ik naar mijn gevoel alles duidelijk uit. Een voorbeeld hiervan is: mijn mama zegt meerdere keren uit boosheid dat ik vwo niet aankan qua intelligentie en motivatie, hoewel het in mijn ogen merendeels mijn faalangst is wat me tegenwerkt, en dit doet me onder andere enorm veel pijn.
 

Elke keer wanneer ik een gesprek begin over dat de hoeveelheid ruzies me diep raakt, verandert zo’n gesprek weer in een ruzie en heb ik het gevoel dat er niet naar me wordt geluisterd. Naar mijn gevoel wordt alles een beetje gemanipuleerd, zoals “wij zijn inderdaad hele slecht ouders” en noem het maar op en een schuld merendeels aan mij leggen vanwege de prikkels die ik ervaar. Natuurlijk spelen er ook meerdere conflicten af en is dit niet het enigste wat me zo raakt.
 

Nu heb ik vrijdag een aardrijkskunde toets en merk ik dat ik mentaal hier niet klaar voor ben, omdat ik zo erg met de thuissituatie zit en ik er niet bij ben mentaal. Weet iemand wat ik hier mee kan?

Heyy,

Lastig zeg.. Heb je een beetje een goede klik met je mentor? Want ik denk dat het een goed idee is om dit eens met je mentor te bespreken. Die kan je hier denk ik wel verder mee helpen en samen kunnen jullie denk ik wel een goede oplossing vinden om het voor jou wat makkelijker te maken op school.

Ik hoop dat de situatie met je ouders snel beter wordt en weet dat je ook altijd kan bellen/chatten met de kindertelefoon als dat je fijn lijkt. 

Liefs, ItsJustMe <3


Helaas heb ik niet zo’n goede klik met mijn mentor so far, maar het is zeker een optie om het over te hebben tijdens coaching.
Echt enorm bedankt voor de tips :3 (hier ga ik zeker wat meedoen in de hoop dat het wat beter wordt!!), super lief dat je de tijd hebt genomen om te reageren <3

 

Veel succes met alles!!


Reageer