mentaal mishandelt

  • 16 January 2023
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Badge

Hoi allemaal ik wil graag even mijn verhaal kwijt.

 

 

ik ben een meisje van 16 jaar en en word mentaal (en soms fysiek) mishandelt door mijn moeder. Vroeger dacht ik dat het normaal was maar toen ik een keertje iets zei tegen een vriendin op de basisschool begreep ik dat het niet normaal was en hield ik mijn mond verder om dat ik niet beter wist en omdat ik altijd werd aangeleerd dat wat thuis gebeurd ook thuis blijft. Nu toen ik ouder werd en een puber begon te worden kreeg ik er steeds meer last van en ik heb ook het gevoel dat ze nu zo veel meer strenger is dan vroeger maar dat snap ik dus niet. ik word er dus zo gefrustreerd van niet normaal. Hele dagen schreeuwt ze tegen me en als ik een klein ding fout doe scheld ze me alweer uit en haalt dingen uit het verleden er weer bij waar door ik mij rot voel. Ik heb een paar online testjes gedaan waardoor het mogelijk is dat ik PDD (Dysthymia), BPD (Borderline Personality Disorder en PTSD (Post Traumatic Stress Disorder) heb maar ik weet niet zeker. ik voel me hierdoor wel beter door dit te vertellen.   

 

Zijn er misschien een paar mensen met tips zodat ijn moeder minder snel tegen mij zal schreeuwen?


3 reacties

Reputatie 5
Badge +1

YES YES EINDELIJKKKK ok dus ik heb precies hetzelfde alleen ik ben gediagnosed door de psycholoog met ptss en me zus denkt dat ik borderline disorder heb neem aub geen online testjes die geven geen goed info me tip is praat minder praat alleen als je ma het vraagt of als het echt nodig is ga vaker naar buiten schrijf het in dagboeken begin een journaal (kweenie hoe ik het in het Nederlands zegt) En PRAAT EROVER hoe moeilijk het ook is praat er echt over met iemand die je vertrouwt als het kan ga naar de sportschool en praat er op school met een vertrouwingspersoon over.

Liefs Twixy

PS: Update me erover ok :D

Reputatie 5
Badge +1

OJa probeer ook te teken en schrijf precies wat je in je gedachtes "hoort" dus als je een liedje hoort schrijf de titel scheldwoord schrijf dat ff op schrijf er alles in en verstop het goed!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Muni ,

 

dat klinkt niet fijn, en wat er bij jou thuis gebeurt is niet de bedoeling. Als ouders tegen je schreeuwen en schelden dan is dat ook een vorm van mishandeling.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reageer