Hoi allemaal ik wil graag even mijn verhaal kwijt.
ik ben een meisje van 16 jaar en en word mentaal (en soms fysiek) mishandelt door mijn moeder. Vroeger dacht ik dat het normaal was maar toen ik een keertje iets zei tegen een vriendin op de basisschool begreep ik dat het niet normaal was en hield ik mijn mond verder om dat ik niet beter wist en omdat ik altijd werd aangeleerd dat wat thuis gebeurd ook thuis blijft. Nu toen ik ouder werd en een puber begon te worden kreeg ik er steeds meer last van en ik heb ook het gevoel dat ze nu zo veel meer strenger is dan vroeger maar dat snap ik dus niet. ik word er dus zo gefrustreerd van niet normaal. Hele dagen schreeuwt ze tegen me en als ik een klein ding fout doe scheld ze me alweer uit en haalt dingen uit het verleden er weer bij waar door ik mij rot voel. Ik heb een paar online testjes gedaan waardoor het mogelijk is dat ik PDD (Dysthymia), BPD (Borderline Personality Disorder en PTSD (Post Traumatic Stress Disorder) heb maar ik weet niet zeker. ik voel me hierdoor wel beter door dit te vertellen.
Zijn er misschien een paar mensen met tips zodat ijn moeder minder snel tegen mij zal schreeuwen?