Vraag

mentaal mensen afsluiten

  • 22 March 2021
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Dag allemaal,

Ik zit in een dilemma tussen mij en een vriend van me. Hem zit m iets dwars en hij kan niet beschrijven wst hij bedoelt waardoor ik niet snap wat hem dwars zit. Hieronder een beschrijving van wat hij voelt.

 

Hij zegt hij geen luck heeft met meiden en zegt dat dat komt omdat wanneer hij attached met iemand wordt, hij diegene "af sluit". Als het te veel wordt dan kapt hij diegene af. Dan is hij er klaar mee. En dan boem weg. Hij scot gwn mensen als hij te attached raak. Dit doet hij onbewust en ongewild. 

 

Snapt iemand de situatie en kan iemand het in andere woorden beschrijven met een oplossing?

 

Groetjes

Darlingyou


3 reacties

ik denk dat hij bindingsangst kan hebben

Reputatie 7
Badge +19

Je zou je vriend kunnen verwijzen naar zijn huisarts, hij/zij kan hem hierbij helpen en eventueel doorverwijzen naar verdere hulp als dat nodig is.

Ik denk inderdaad dat het een soort bindingsangst is. Ik herken mezelf er ook een beetje in omdat ik dat ook doe. Het is voor mijn gevoel als ik het uit ga proberen te leggen een soort zelfbescherming omdat ik het eng vind om je helemaal open te stellen voor iemand. Ik weet niet zo goed een oplossing voor zijn probleem maar misschien heb ik het wel wat beter en anders uitgelegd voor je groetjes jasje

Reageer