mentaal kapot

  • 14 April 2024
  • 2 reacties
  • 46 Bekeken

Badge

Ik heb het gevoel dat ik vast zit. Het voelt alsof ik niemand heb. Ik ben er voor iedereen ik wordt wel de therapeut vriend Genoemd maar niemand is er terug voor mij. Als ik er iets met mij mis moet ik het maar weg stoppen me ouders zeggen dat ook. Ze zeggen ik kan alles tegen hun vertellen maar als ik het doe stel ik me aan terwijl het voelt dat ik het niet meer aan kan het voelt dat ik vast zit en niet meer door kan en ik wil door gaan ik wil weer mezelf zijn en kunnen lachen. Ik ben zelfs begonnen met roken er door en ben nu verslaafd en ik weet het gewoon allemaal niet meer ik wil gewoon vrij zijn maar ik zit vast.


2 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Hoi @Anonientje,

Wat rot dat je nergens echt terecht kan.

Voor mij zorgt dingen wegstoppen alleen maar voor grotere problemen later. Ik ben zelf de laatste tijd heel erg bezig met juist dingen weer los te kunnen laten en uiten van vroeger.  voor mij helpt wegstoppen dus echt totaal niet. Maar dit gaat niet over mij, sorry.

Je zou met iemand kunnen praten waarvoor jij er altijd bent en die je vertrouwd. Je kan van tevoren alvast zeggen dat je ergens mee zit waar je over zou willen praten en of hij/zij daar voor open staat. Als dat niet zo is kan je het aan iemand anders vragen. Zo geef je de ander ook de ruimte om er ook echt voor je te zijn en zo weet je ook wie er voor je wilt zijn.

Je kan ook naar je mentor of zorgcoördinator gaan op school (ik weet niet of je dat fijn zou vinden). die kunnen als het nodig is ook samen met je ouders praten.

 

Zelf heb ik ook vaak het gevoel dat ik vast zit. Ik weet zelf ook niet alles maar dit helpt voor mij dus misschien heb je er iets aan. Voor mij geven dieren ontspanning en zorgen dat ik problemen kan vergeten en echt even in het nu zit. Ook buiten wandelen (alleen) met een muziekje of juist alle geluiden van buiten horen helpen me. Afspreken met mensen waar ik mezelf kan zijn kan helpen (niet altijd). voor de rest: Lezen, buiten zitten, muziek luisteren, bewegen (dansen, lopen of hardlopen bijvoorbeeld) en schrijven alles wat ik denk, waar ik mee zit of wat ik gedaan heb (of het weer:) ). Misschien zit hier iets tussen wat je uit het vast zitten kan helpen.

 

Ik hoop dat je je snel beter voelt! en als er iets is kan je altijd op het forum terecht!

 

Hopelijk heb je iets aan mijn reactie,

L❤

Reputatie 4
Badge +2

Hi @Anonientje 

 

Heel goed en moedig van je dat je je verhaal deelt! Je zit in een nogal lastige situatie lees ik in je berichtje. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je hebt al een steunende reactie ontvangen van @anoniem4334 , wat lief en fijn. Ik wil je laten weten dat  je ook met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur kan bellen (0800-0432) of met ons kan chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Liefs, Roos (De Kindertelefoon) 

Reageer