Vraag

Mensen vermoeiend

  • 18 February 2024
  • 6 reacties
  • 41 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik woon in België, en zit net in het 1ste middelbaar.Ik heb (hoog fuctionerend) autisme en ben hoog begaafd. De school waar ik ga heeft verschillende gebouwen op verschillende locaties, en ik zit op een kleine locaties met ongeveer 40 leerlingen in totaal (gaat van het 1ste middelbaar tot het 2de, 2 groepen per middelbaar). We zitten ongeveer met 8 in elke klas. Op het begin waren de kinderen in mijn klas nog oke, maar nu is iedereen, ook van de 2de groep van het 1ste middelbaar mij aan het irriteren en aan het uitkakken. Ze stellen domme, nutteloze vragen in de les, ze zijn nooit eens respectvol tegenover mij, altijd achter mijn rug aan het praten. Ik ben hun echt beu. Mentaal heeft het mij zo veel veranderd en dat wil ik gewoon niet. Ik heb dit al tegen zo veel mensen gezegt, inclusief mijn ouders maar ze doen gewoon niks. Ik weet zelfs niet waarom ik naar school moet, ik leer toch niets nieuws en het heeft alleen negatieve invloed op mijn mentaal welzijn.

Ik wil er iets tegen doen, maar ik voel mij gewoon hulpeloos. Wat ik nu ook zeg tegen wie, er komt geen verandering.

 

Help.


6 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hey! Wat vervelend, ik snap precies wat je bedoelt. Ze “pesten” niet echt, dus je kunt ze niet in de problemen brengen, maar ze laten je wel heel naar voelen. Ik heb slecht nieuws, waarschijnlijk gaan ze er niet snel mee stoppen. In ieder geval deden ze dat niet bij mij en ik zit nu in de vierde. Maar dat betekent moet dat je je kut moet blijven voelen. Het is toch superzielig dat ze dit doen? Je zou maar zo onzeker zijn dat je iemand anders neer moet halen om je vrienden te laten lachen. Het is misschien makkelijk om te zeggen, maar je moet je er echt niks van aan trekken. Dit heeft niks met jou te maken. Als jij laat zien dan hun zielige gedoe je niet minder kan schelen wordt het niet meer grappig. Blijf dicht bij jezelf en laat je niet slecht behandelen door iemand. Je ontmoet vanzelf wel mensen die wel leuk zijn.

success xx

Reputatie 1
Badge

Hi!

Wat naar voor je dat dit aan de hand is! Heb je op school misschien iets van een zorgcoördinator / maatschappelijk werker waar je dit neer kan leggen? Deze mensen zouden je goed kunnen helpen in jouw situatie.

Reputatie 1
Badge

@Pepermunt.thee 
Ik wordt niet echt geraakt door wat ze zeggen, maar het is lastig als je hele tijd naar al hun gezaag moet luisteren voor 2 jaar aan een stuk. Ze doen vaak dingen zonder mijn toestemming zoals mij aanraken, foto's trekken, etc. Ik kan mezelf niet zijn op deze school. Ik heb 1 iemand die zorgcoördinator is en ook bevriend met mijn ouders, maar het helpt niet.

Het is gewoon heel moeilijk om uit te leggen.

Reputatie 1
Badge

Hi!

Wat naar voor je dat dit aan de hand is! Heb je op school misschien iets van een zorgcoördinator / maatschappelijk werker waar je dit neer kan leggen? Deze mensen zouden je goed kunnen helpen in jouw situatie.

We hebben verschillende, waaronder 1 die bevriend is met mij ouders, maar het helpt niet als ik iets zeg. Ik denk niet echt dat mijn ouders doorhebben dat ik hoogfunctionerend autisme heb, ik zou perfect naar een normale school kunnen gaan.

 

Het ding is, het schoolsysteem is heel handig. Je krijgt altijd minimum 1 week voor te studeren voor toetsen en taken te maken, examens zijn perfect, ik kan leerkrachten vaak helpen, en nog veel meer. Ik heb ook nog vrienden in het 2de mjddelbaar die al beter zijn (als ze iets negatiefs zeggen, is het altijd gemeend als grap of is het altijd het zelfde ).

 

Ik weet echt niet wat ik moet doen.

Reputatie 3
Badge +1

@GewoonIemandCool  wel goed dat je je er niet door laat kwetsen. Ik weet dat het heel cliché klinkt maar het wordt echt beter. Ik zit nu in de bovenbouw en het is al een stuk beter geworden. Ze moeten gewoon nog volwassen worden en dat duurt Voor sommige mensen wat langer

@GewoonIemandCool 

 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Anne (De Kindertelefoon) 

Reageer