Vraag

mensen haten mij

  • 7 April 2020
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

ik heb domme fouten gemaakt en die geef ik dan ook toe en dat was een domme keus ze worden tegen e gebruikt en  iedereen zegt dn als je niet doet wat ik zeg dan zeg ik dit en ze noemen me ook waardenloos en lelijk en leugennaar en dit is voor mij het einde ik wil niet meer horen ben hier nog voor mn vrienden en familie maar dat hou ik niet vol iemand tips om dit te negeren wat dit lukt me echt niet


2 reacties

Hoi

 

Wat vervelend dat enkele fouten je blijven achtervolgen. Niet fijn hoe er nare dingen tegen je worden gezegd en hoe je onder druk wordt gezet. Ik kan me voorstellen dat je hier moedeloos van wordt. 

 

Kan je het vervelende gedrag van degenen die je lastigvallen bij iemand melden? Een mentor bijvoorbeeld, of een familielid? Als het momenteel moeilijk is deze te spreken, kan je altijd mailen. Een mentor of familielid zouden voor je op kunnen komen, zodat je er niet meer alleen voor staat. 

 

Durf je weleens voor jezelf op te komen? Geef namelijk gerust op een kalme manier aan dat je het gehad hebt met de vervelende opmerkingen. Ik kan me echter voorstellen dat dat niet evident is. Komen vrienden soms voor je op? Je zou ze kunnen inlichten over wat er speelt, zodat ze je kunnen steunen. 

 

Gr. Kenshin

Hey, ik heb onlangs hetzelfde gehad. Ik bleef echt een soort hangen in mijn verleden, ik werd constant herinnerd aan rare dingen die ik heb gedaan. Hierdoor kwam ik heel lang in een soort dip, het enige wat ik wilde was dat ik de tijd terug kon draaien en ik zei ook tegen mezelf; als ik nog één keer iets stoms doe dan kan ik gewoon niet meer. En toch bleven er vervelende dingen gebeuren (vaak kon ik er zelf ook niet eens iets aan doen), maar ik kon ook niet "niet verder". Ik moest doorgaan, en vraag me niet hoe maar ik ben er doorheen gekomen. Uiteindelijk besefte ik dat deze 3 jaren toch maar een klein deel van mijn leven waren en je moet gewoon echt beseffen dat het uiteindelijk over gaat, tot die tijd hoop ik dat je het jezelf niet zo kwalijk neemt, en dat je misschien proffessionele hulp zoekt (kan ook gewoon online, het hoeft niet meteen persoonlijk). Zo kom je er hopelijk langzaam doorheen, ik zou je graag meer willen helpen maar ik wist mijzelf toen ook geen raad . Het enige wat ik mee kan geven is dat ik ook echt diep in de put heb gezeten en ik ben er nog steeds niet helemaal uit, maar je komt er doorheen. Ik ga nu ook op zoek naar proffessionele hulp want ik wil gewoon graag weten hoe ik met mijn gevoelens om kan gaan, het is ook niet niks allemaal wat we af en toe meemaken. Ik hoop gewoon dat je vertrouwen in jezelf blijft houden, ik ben namelijk ook echt gaan beseffen -en dus niet een beetje maar ik heb het echt tot me door laten dringen, dat ik het niet meer alleen tegen mezelf zei, maar dat ik er ook echt overtuigd van was- dat mensen om me heen (behalve alleen mijn echte beste vriendinnen) me eigenlijk zo niks boeien, ik zie ze over 2 jaar toch nooit meer, ik ben nu zelfverzekerder en ik ga gewoon lekker mijn eigen gang, ik probeer mijn verleden (met hulp) achter me te laten en ik probeer echt te stralen en te genieten, en de rest zal dan allemaal wel, positiviteit trekt positiviteit aan en hetzelfde geldt voor negativiteit (hele fijne filmpjes daarover van Lou Niestadt op Instagram) maar ik probeer dus gewoon door te gaan en dan zie ik wel wat er op me afkomt, maar dit heeft mij wel lang geduurt, het kost tijd, ik snap dat dit nu misschien allemaal heel makkelijk klinkt en ik weet als geen ander dat het echt heel zwaar is, maar geloof me, het gaat weer over, vanaf nu kan het alleen maar beter worden <3 ik hoor graag je reactie

Reageer