Skip to main content
Vraag

Mensen die naar een psycholoog gaan...

• September 13, 2026
  • 3 reacties
  • 63 Bekeken

Nirvana.fan
Forum|alt.badge.img

Hoi,

Ik zit op gym 3 en mn ouders sturen me naar een schoolpsycholoog. Is er iemand die ook naar een (school)psycholoog gaat? En anders een algemene psycholoog? Ik heb geen idee wat ik ervan moet verwachten. Kan iemand me een beetje een beeld geven? 

Dankjewel xx 

3 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • September 14, 2026

Hey ​@Nirvana.fan ,

Ik ben nooit naar een schoolpsycholoog geweest maar wel een gewone. In het begin is het vooral veel vragen stellen, een beetje onderzoeken waar je nou precies last van hebt en waar dat door komt.

Ik denk dat ze de eerste keer ook wel uitleg geeft, en anders kun je dat misschien vragen.. ook als je het spannend vind ofzo gewoon aangeven. Dat heeft bijna iedereen wel :)

Veel succes alvast ❤️

Hannah
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • September 14, 2026

Hoi hoi,

ik ga zelf naar een algemene psycholoog. Vaak is het veel praten. Je praat over wat niet zo lekker gaat, en maakt ook doelen zodat je weet waaraan je kunt werken. Ik vind de psycholoog zelf super fijn want je praat over van alles en hij/zij probeert jou dan te helpen. Het is natuurlijk voor iedereen anders maar ik vind het zelf wel fijn zo’n psycholoog. Ik wens je nog veel succes!

Groetjes!

Min123
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 15, 2026

Hoi! Ik ben ook ooit naar een algemene psycholoog geweest, 1,5 jaar geleden ofzo? Iniedergeval het is heel veel vragen beantwoorden. Iniedergeval dat was het bij mij. Daarna kan je of gelijk geholpen worden of je gaat op een wachtlijst voor goede hulp. Het is eerst een klein beetje spannend maar de mensen zijn vaak aardig. Veel geluk!!!