Skip to main content

Ik wil geen zelfmoord plegen. Ik had gisteren een beetje depressieve bui, en moest even me gevoelens kwijt. Ik heb toen naar mijn vrienden geappt dat ik niet echt in zie wat de zin van het leven is, en waarom ik zou blijven. Ik doe nooit echt een poging om zelfmoord te plegen Mar ik denk er wel aan. Maar nu denken ze dus dat ik dood wil. Ik wil gewoon even met iemand praten zonder dat ik al dat gedoe heb. Ook kreeg ik te horen dat ik maar gewoon meer moest genieten. Dat helpt echt totaal niet en daardoor heb ik gister heel lang gehuild.

hey!
no worries, ik heb precies hetzelfde.
toen ik dat ook een x zei tegen mijn vrienden deden ze er ook erg over
over hoe ik dan echt ‘ziek in je hoofd’ was, en dat ik ‘hulp moet zoeken’
maar het is niet erg om er zo over te denken. ik struggle er zelf ook mee. 

maar er komt vanzelf wel iets op je pad met een reden om hier op aarde te blijven leven!
en als het gevoel echt erger word, raad ik je aan om met iemand die je echt vertrouwt en die je vast gaat begrijpen er mee te praten.

groetjes, anoniem ♥️


Hey,

 

Maak je niet zorgen, het is niet erg om over het leven na te denken, en als je eens een keer zo'n bericht stuurt is het niet perse heel erg, het geeft alleen aan hoe je er nu over bepaalde dingen denkt en dat is helemaal niet erg.

Zoals al is aangegeven, er komt vanzelf wel een rede om hier te blijven. 

Maar dat is bij iedereen anders , maar zoals anoniem hierboven al aangaf, wanneer jouw gevoel erger word , praat er dan wel over. Dat scheelt een hoop gedoe dan.

Maar alsnog, maak je geen zorgen, de rede zal wel komen.

 

Groetjes Gebruiker c 


Ik heb hier niet zo veel aan toe te voegen, maar zoals Gebruiker c zei: het is niet erg om over het leven na te denken. Dat heet filosoferen. Wat is het nut van het leven? Hoe kun je het best leven? Waarom zou ik nog leven? Ik denk zelf dat het het beste is om je leven zo happy mogenlijk te maken, en ook voor anderen. Als je zelf antwoord op die vragen vindt, denk ik dat het je heel gelukkig en vervuld zal maken.

 

Veel succes!


Hoi QueenLizzie,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat goed dat je hierover praat op het forum!

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten,  als je anoniem je verhaal wilt delen,of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Je kunt ook, dag en nacht, bellen of chatten met 113.

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)


Reageer