Vraag

mening van anderen/zelfvertrouwen

  • 27 July 2021
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Heyy 

Na de overgang van basisschool/middelbare school ben ik heel onzeker geworden. Ik ben niet perse onzeker over wie ik ben/m'n karakter, maar over hoe ik eruit zie qua kleding. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden, maar ik ben een wat stoerder meisje (ik draag bijvoorbeeld geen rokjes en jurkjes). Mensen uit mij klas kunnen niet (blijkbaar?) niet accepteren en maken hier nare opmerkingen over.  Ik denk dat ze denken dat ik niet onzeker ben en er wel tegen kan, maar in werkelijkheid (wat zij niet weten) ga ik kapot van binnen hierdoor. Ik krijg opmerkingen zoals: Waarom draag je jongensboeken/kleren? Of ga eens een keer leuke kleren kopen! Het hele probleem is dat ik ook nog eens naar ze luister, alleen veranderen kan ik niet. Mensen hebben mij te onzeker gemaakt.. ik zou wel willen veranderen, maar heb gewoon geen zelfvertrouwen meer over... Hierdoor zie ik er onverzorgd uit (vinden mensen) en draag ik altijd simpel een t-shirt met een spijkerbroek eronder. 

Mijn ouders vinden tevens het zelfde als mijn klasgenoten.. Ook zij vinden dat ik 'leuke' kleding moet gaan kopen. 

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wat kan ik doen om me beter te voelen? 

Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp... 

Groetjes! 


2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey Heyyygwneenmenshierooo,

Vervelend dat jouw klasgenoten zulke opmerkingen maken over hoe jij je kleed!

Je hoeft je echt niks van hun opmerkingen aan te trekken. Als zij het niet mooi vinden is dat hun probleem! Je moet gewoon doen wat jij mooi vindt.

Je zou het met je mentor of vertrouwenspersoon kunnen bespreken. Zij hebben misschien een oplossing hoe je het kunt stoppen dat ze die opmerkingen maken als ze je heel erg dwarszitten.

Probeer ze gewoon te negeren!

Groetje iemand.

Reputatie 3
Badge +1

-Onnodige quotes verwijderd-

Dankjewel🙏😊

Reageer