Skip to main content

Meisje in de eerste klas die erge anorexia heeft

• May 23, 2025
  • 3 reacties
  • 107 Bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Hey allemaal,

Bij ons op school zit een meisje in de eerste klas die erge anorexia heeft. Ze is opgenomen geweest in het ziekenhuis en pas zag ik haar hardlopen. Het raakte mij ontzettend, omdat ik weet dat de meesten het niet overleven.

Ik wilde dit even delen, bedankt voor het lezen.

3 reacties

• May 23, 2025

Ja dat is wel moeilijk…

Hoop dat zij het wel overleeft

Chloétje
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 25, 2025

de kans is jammer genoeg te klein dat ze het overleefd omdat als ze nu in 1 keer te veel eet kan haar maag dat niet aan en gebeuren der dingen waar ze aan overlijd… en niks eten heeft al helemaal niet goed. en het proces van steeds ietsjes meer eten duurt waarschijnlijk te lang.. ik snap ook niet hoe haar ouders het zover hebben laten komen maar goed… het spijt me dat ik dit moet zeggen maar helaas kan de wereld hard zijn.. :(

met vriendelijke groet

Chloé

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • May 25, 2025

Hey, 

Ik heb zelf anorexia, er is inderdaad een reeele kans dat je overlijdt maar er is ook een grote kans dat je (gedeeltelijk) herstelt. Anorexia is iets heel complex, je moet zelf echt willen herstellen anders werkt het niet. 

Weet je haar wonen? Misschien kan je een kaartje in de bus steken met dat je ze zag sporten en je hoopt dat ze voor herstel kiest. Echt waar herstel is het waard, ik ben al jaren aan het vechten, met ups en downs maar uiteindelijk weet ik dat herstel het waard is . 

Liefs Silence