Skip to main content
Vraag

meisje achtervolgt ons op school

• September 9, 2026
  • 0 reacties
  • 18 Bekeken

Kipfillet
Forum|alt.badge.img+2

Heyy alemaal

ik heb een probleem en ze heet A. A ACHTERVOLGT mijn vriendinnengroep op school en zit ALTIJD naast ons tijdens lessen, ook fietst ze zonder te vragen mee en ik ben er klaar mee. We mogen haar namelijk helemaal niet.

Oke ik geef even wat backstory: ik en mijn beste vriendin zaten in de 2e en 3e met A en haar beste vriendin, B, in de klas. A, B en mijn bestie deden allemaal hetzelfde onderbouw profiel (dan heb je samen de niet-leervakken) mijn bestie werd met hun bevriend en ik automatisch ook. We vonden A regelmatig al irritant maar we hielden vol. In de 2e helft van de 3e waren we hun (A en B) al langzaam aan het ontvrienden want wij hadden ook gewoon andere vriendinnen maar in andere klassen.

Nou fast forward naar de 4e, ik kwam met A in de klas en niet met mijn bestie en ook niet B, maar ik zat met 2 andere vriendinnen in de klas dus daar was ik dan mee. A viel ons tijdens de les uiteindleijk niet echt vaak lastig want ze had wat andere meiden met wie ze was (B had ze volledig ontvriend wat een heel vaag verhaal is want ze deed alsof dat moest ofzo terwijl we juist wilde dat zij met zn 2en verder gingen…) maar in de pauze achtervolgde ze ons enorm. We wisten gewoon niet wat we moesten doen en hebben haar het hele jaar gw geprobeert te ontwijken.

Nu is de 5e al weer begonnen en ik zit nu niet met hun in de klas, maar ik heb wel vaak les met A en ineens heeft ze de audacity om naast ons te gaan zitten, door ons heen te praten en ons aan te staren en elke beweging bekijken en al je woorden af te luisteren. Ik ben er HELEMAAL klaar mee en ik ben niet de enige, ze achtervolgt je als je ff prive een rondje wil lopen met iemand, ze weet alle tea, ze bemoeit zich met alles, letterlijk als je ergens anders zit gaat zij van haar plek af en bedenkt ze een smoes om naast jou te “moeten” zitten.

ik wil echt dat dit KLAAR is ik wil een LEUK jaar. Waarschijnlijk denk je nu ga gewoon met haar praten maar ze heeft en geen vrienden en ik wil niet dat ze gaat huilen en ik weet ook gewoon niet hoe ik dat aan moet pakken. Heeft iemand tips ik heb namelijk het gevoel dat dit vaak ook bij andere gebeurd. Het is nalmelijk ook wel eens eerder gebeurd bij met anderen maar die gingen uiteindelijk wel weg en A is al die tijd gewoon gebleven.

we zijn radeloos HELP ONS!

De tekst is aangepast door de Kindertelefoon ivm forumregel 3.