Skip to main content
Vraag

Meiden uit mijn klas roddelen

• June 12, 2025
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hee,

Ik zit in de eerste klas havo/vwo en heb 16 meiden in mijn klas zitten. Ik ga niet met alle meiden om maar met een paar. Ik ben laatst in een groepsapp gezet van de ‘populaire meiden’ en dat wilde ik liever niet. Nu moet ik naar feestjes enzo, waar ik me dus helemaal niet fijn voel. Ze praten dus best vaak achter mijn rug om en doen leuk in mijn gezicht. Ps: het maakt ook niet uit als je er bij hoort of niet, als je er niet bent praten ze toch over je.

Ik ben nu vriendinnen met nog een paar meiden uit die groep die niet zo hc zijn, ik probeer ook niet meer zo veel mee te lopen met die meiden.

Heeft iemand nog tips voor de laatste paar weken?

Ik ga volgende week zaterdag dus naar zo'n feestje! Helpp

xx

3 reacties

• June 13, 2025

Hallo,

Dat klinkt inderdaad als een vrij ingewikkelde situatie, misschien kan je erover praten met je mentor of een andere docent die je vertrouwt. 

Het lijkt me sowieso geen goed idee om te zeggen dat je niet meer met ze gaat, dat kun je beter wat subtieler doen. 

Het is inderdaad waar dat ze altijd over je praten 😉 dat heb ik ook ervaren, daar kun je niet zo veel tegen doen. Misschien toch maar eens aan de mentor vertellen?

En als je niet naar het feestje wil, kun je misschien afzeggen met een smoes of zo? 

Veel succes!

koetje.123
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • June 18, 2025

Hi ​@Ilseee

Klinkt als een moeilijke situatie. 

je kan misschien uit de groep maar ik weet niet of je dat wil?  maar ik weet niet of dat heel slim is. je kan ook gewoon de feestjes afzeggen, dat je gwn niet naar de feestjes gaat je kan zeggen dat er iets is waardoor je niet kan. 

Hoop dat het helpt

-Koetje.123-

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • June 18, 2025

Feestjes zijn er om leuk te zijn; dus als jij die niet fijn vindt ga je toch niet.

Als ze sowieso roddelen, maakt het toch niet uit dat je niet gaat.

Steek geen energie in mensen die je niet aardig vindt.