Vraag

Meerdere personen in hoofd

  • 29 November 2020
  • 3 reacties
  • 97 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

 

Ik vind dit een zeer lastig iets om over te praten.

Ik heb dus meerdere mensen in mijn hoofd rond de 15 in totaal.

Ze hebben allemaal namen en het zijn eigenlijk gewoon op zichzelf staande mensen met hun eigen dingen etc.

Ik heb ze al zolang ik me kan herinneren soms verdwijnen er een paar en komen er andere voor terug.

Voor mij was dit altijd normaal, ik heb een levendige fantasie, toch?

Heel toevallig ben ik er met mijn psycholoog op gekomen. Ze vroeg me iets en mijn antwoord was "poeh nee dat is meer iets voor (hij wil niet genoemd worden dus dit is een random naam) Daniel." Zei meteen "wie is Daniel?" Gezien er niemand in mijn omgeving zo heet en het een zeer persoonlijke vraag was.

En toen kwam de aap uit de mouw dat het niet normaal is.

 

Ook dissociër ik soms en ik heb dit 1x op video gekregen. Ik was toen mijn hond aan het uitlaten. Van de wandeling kan ik me niks herinneren maar blijkbaar had ik dus gefilmd. Mijn stem gaat van mijn normale stem naar heel laag, Engels en met een Amerikaans accent.

And guess what een van die mensen in mijn hoofd is Engels en heeft een Amerikaans accent.

 

Ik schrok hier enorm van en nu ik er zo over na denk gebeurd her heel vaak dat ik dingen niet meer kan herinneren. Dat het 1 uur in de middag is en opeens 8 uur 's avonds en ik geen idee heb wat daar tussen is gebeurd.

Dat ik een filmpje laat zien aan iemand en die zegt "dat heb je al laten zien"

Zelfs een keer gehad dat iemand die ik niet ken een gesprek begon over van alles en nog wat en mij steeds anders noemde dan ik heet. Ik heb gezegd dat dat niet mijn naam was en zij helemaal verbaasd "naja we hebben elkaar vorige week getroffen jij hebt een verlamde stemband, je hond heet Joep en je bent 24. Of ben ik nou gek?"

Ik heb een verlamde stemband, ik heb een hond genaamd Joep maar ik ben 17 geen 24.

 

Zijn hier mensen die dit herkennen?

Of tips hebben?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hey

klinkt gecompliceerd. 
Ik zelf herken dit niet maar ik denk dat het verstandig is om hier in contact over te blijven met je psycholoog. Vertel gewoon eerlijk hoe het zit, zij kan je misschien helpen/tips geven of doorverwijzen naar iemand.

Badge +1

inderdaad wat jaivy al zecht dit is best wel raar en zeker verstandig om mee naar je psycholoog te gaan

Ik heb best wel veel ervaring hiermee en spreek dagelijks met meerdere mensen die DID/OSDD hebben (OSDD-1b is een beetje hetzelfde als DID, maar dan zonder dat je gaten in je geheugen hebt van tijd. Dus je hebt wel een soort idee wat er is gebeurd. Beetje lastig om dit kort uit te leggen.) 

Ik zou zelf heel veel youtube kijken met mensen die dit ook ervaren, hier wat voorbeelden: DisociaDID, Bobo&Co, Multiplicity&Me, Acrylic and Aether en nog meer. Deze systems hebben veel ervaring en zullen vast en zeker veel van je vragen beantwoorden. Ik weet dat veel nieuwe systems post its voor elkaar achterlaten of schrijven in een notebook. Hiermee kun je elkaar beter leren kennen en dan kan jij ook beter begrijpen wat er gebeurd (als mensen bijhouden wie wanneer wat doet).

Je kan het er zeker met je psycholoog bespreken en ik hoop dat hij/zij je ook wat meer kan helpen. Goodluck! You got this!

Reageer