Vraag

medicatie setraline

  • 5 March 2024
  • 7 reacties
  • 77 Bekeken

Hoi ik heb vandaag mijn medicatie ontvangen en dat is setraline. maar ik ga donderdag naar de efteling. Is het handig om het nu te nemen of mee te wachten? want er zijn wel wat bijwerkingen maar als ik wacht dan red ik de bijwerkingen miss niet voor de toetsweek


7 reacties

Reputatie 6
Badge +4

heyy

mag ik vragen wat setraline is? dan kan ik je wat beter helpen :)

Liefss F

Reputatie 7
Badge +17

Ik zou het met je arts overleggen. Het is meestal wel belangrijk dat je medicijnen consequent inneemt dus ik zou niet zomaar wat gaan doen.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi, @anoniempje ejpmeinona dat is een medicijn tegen depressiviteit.

Hopelijk heb je er wat aan!

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 6
Badge +4

dankjewel @Wees Jezelf Bij Noah !

nou in dat geval kan je er niet dood aan gaan en als jij denkt dat je nu dan donderdag beter kan functioneren zonder de medicijnen zou je kunnen overwegen deze niet te nemen maar ik ben het wel eens met @tim16 overleg het met iemand die er verstand van heeft en maak aan de hand van diens advies een besluit.

ik hoop dat dit een beetje helpt en plezier in de efteling!

Liefsss F

Badge

hallo

ik zelf neem sertraline al een klein jaartje. 

ik heb ook vaak moeite met ze te nemen…

maar ik zelf zou ze we nemen want het is wel belangerijk  dat je ze blijft nemen.

als je ze de ene dag neemt en de andere dag niet kunnen de bijwerkingen erger worden.

grtj ki

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik ben het met iedereen eens die zegt dat je het medicijn altijd moet gebruiken in overleg met  je eigen arts. Dit klinkt een beetje streng, maar ga alleen en uitsluitend af op je arts(en), en nooit op allerlei “adviezen”en  “ervaringen”op veel schimmige internet-sites en socials, want daar zit ontzettend veel onzin tussen. Dus gebruik medicatie altijd gewoon zoals jouw dokter het met jou afspreekt, dan is het goed 🙂 wou ik toch even zeggen 😊

Groetjes liefs Tartan X

 

Badge

Hey, 

Geloof me of niet maar ik heb ook sertealine 😃😃

Bij mij duurde het een weekje voordat ze goed ingewerkt waren. Voor iedereen zijn de bijwerkingen anders. Ik had last van drukte rond etenstijd, soms buikpijn en ik was vaak moe. Na een weekje was dat over en geloof me. Het was de moeite waard. Dus antwoord op je vraag: kan prima hoor gewoon je best doen en onthoud: je staat er niet alleen voor <3 

Gr 

Reageer