me leven lijkt wel een grote nachtmerrie maar ik probeer positief te blijven
me leven lijkt wel op een nare nachtmerrie maar toch probeer ik positief te blijven.
een tijdje geleden ontdekte me moeder allemaal blauwe plekken en ik was ook best wel vaak ziek de laatste tijd dus zijn we naar het ziekenhuis heen gegaan voor onderzoek. tot dat ik vorige week te horen kregen dat ik dus die ziekte had wat met de k begon. ze zouden aankomende woensdag gesprekken met mij gaan houden voor naderende behandelingen.
hier was ik best zenuwachtig voor dus heb ik met kt gechat
ik was van mening na het gesprek laten we positief blijven en me grootste hobby wat ik heb met disney bezig gaan waar ik zo vrolijk van wordt.
tot dat ik gisteren spontaan flauw viel en een bloedneus kreeg ik ben toen met spoed opgenomen in het ziekenhuis voor meer onderzoeken. en na vandaag lijkt het er niet best uit te zien het zit hoogstwaarschijnlijk op meer plekken dan dat ze dachten.
ze willen alles gaan proberen te doen wat er te doen is maar ze weten het ook even niet meer er werd wel tegen me gezegd geniet zolang het kan.
zelf had ik al wel zo iets van mocht het negatief zijn er zijn nog 2 dingen wat ik wil met me ouders zusje vriendje en vriendinnen naar euro disney. en ik zit op altetiek en wil nog zo graag een halve marathon rennen mocht dat nog mogelijk zijn maar dat is maar de vraag.
voor de rest probeer ik zoveel mogelijk met disney bezig te zijn en ik wordt gewoon helemaal vrolijk als ik me favoriet goofy even weer zie op een plaatje of filmpje dan lach ik me echt kapot
dus blijf positief denken ook al is de situatie soms lastig en denk altijd aan iets vrolijks zoals ik aan goofy
Bladzijde 2 / 3
Fijn om te horen dat je weer thuis bent en ook wel fijn denk ik bij je Disney knuffels te zijn. Wel balen denk ik van je haar maar dat komt wel goed ik steek sinds vandaag in ieder geval een kaarsje aan. En ik moet zelf ook iets kwijt. Ik mag misschien rijk zijn thuis zoals sommigen weten maar dit verhaal heeft me echt geraakt. Dat ik denk wat is eigenlijk dat geld nou waard terwijl iemand hier zo voor het leven vecht en probeert positief te blijven met de glimlach van Goofy. Blijf positief en weet je mag soms even huilen als het echt allemaal even niet gaat.
Hoi @mirthehartje33,
Fijn om te lezen over je vechtlust. Dat moet je echt vasthouden. Ik vermoed dat je chemotherapie krijgt. Dat is altijd heel erg moeilijk en daar moet je je niet voor schamen. Het is echt oké om te huilen of wanhopig te zijn, boos …
Liefs, Salaam
ja klopt krijg inderdaad chemo vanochtend werd ik wakker en was er nog meer haar uitval op me kussen. toen kwam echt even het besef ik ben echt ziek wat ik een paar dagen probeerde te vergeten met disney toen brak ik weer helemaal. denk dat ik wel 2 uur heb gehuild tot het moment dat me vaders werkgever aan de deur stond die ik zelf nog nooit had gezien. mij vader was er laatst op kantoor geweest over de situatie gepraat en zo en schijnbaar ook dat ik die doelen nog heb een halve marathon willen lopen en naar euro disney met iedereen te willen. dus ik lag beneden op de bank nog een beetje te snikken en toen kwam mij vaders werkgever binnen zetten die dus zij dat hij wat geregeld had. hij heeft weten te regelen samen met collega bedrijven dat mocht ik mij weer een beetje beter voelen dat we dus op hun kosten naar euro disney gaan met al me vriendinnen me ouders zusjes en me vriendje. ik heb denk ik nog nooit zo hard gehuild van blijdschap al het verdriet van vanochtend dat ik besefte ik ben gewoon echt ziek was nu naar blijdschap verdriet om gegaan. ik kan het zelf nog steeds niet geloven zo blij en ook dat er nog zulke aardige mensen zijn op deze aarde die gewoon dit voor je over hebben.
@Jesse08
ik weet het maar ik wil proberen iedere dag een update te plaatsen
@A.B.Anoniem dankjewel
… hij heeft weten te regelen samen met collega bedrijven dat mocht ik mij weer een beetje beter voelen dat we dus op hun kosten naar euro disney gaan met al me vriendinnen me ouders zusjes en me vriendje
Wow wat bijzonder dit het is je zo gegund hopelijk wordt je nu echt snel beter dat je Disney droom eindelijk mag uitkomen
toch weer even kleine update vandaag redelijk een goede dag gehad net zoals gisteren maar wel behoorlijk veel haar uitval. ik ben gelukkig goed omringd door me vriendinnen me ouders zusjes en vriendje me vriendinnen willen me misschien eind volgende week ontvoeren naar de efteling. heb wel gezegd als ik me goed voel wil ik heen anders blijf ik liever thuis met me tablet en ik denk dat een rolstoel ook wel handig is voor zo dag. ze zijn gewoon zo aardig allemaal dat ik de laatste dagen ook wel wat meer moet huilen dan dan voor.
-onnodige quote verwijderd-
Fijn dat je zo goede dag heb gehad hopelijk gaat het je lukken om naar de Efteling te mogen het is je gegund maar rust pakken is ook belangrijk
toch maar weer een kleine update volgende week dinsdag moet ik weer een nieuwe behandeling op dit moment voel ik me behoorlijk goed op alleen het uitval na dan. alleen vandaag kregen we een volgende klap te verwerken me oma heeft het schijnbaar ook ze was vorige week voor onderzoeken naar het ziekenhuis geweest. en daar is ook uitgekomen dat zij het ook heeft het lijkt wel weer een rollercoaster aan het worden maar ik probeer positief te blijven denken.
Heyy @mirthehartje33 ,
Fijn dat het momenteel goed gaat! Jeetje wat naar dat je oma het ook heeft, begrijpelijk dat het weer als rollercoaster voelt . Hopelijk is het mogelijk om te kunnen behandelen ..Alvast veel succes voor volgende week
Heel veel sterkte en liefs van mij
@Tinkerbell Ja behoorlijk naar als goed is het behandelbaar en zijn de kansen groter dat het bij haar wel aanslaat dan bij mij. Bij mij is de kans 40 procent bij haar vele malen hoger iets van 60 70. Maar toch het blijft spannend en ik ben ook wel bang dat het bij mij zusjes ook zomaar kan gebeuren.
Vanavond kwam me zusje ook bij mij huilend ze was zo bang dat het besmettelijk was ik zij zo van nee het komt allemaal goed. Het is niet zo als ik hoest dat jij het ook krijgt gelukkig werd ze al iets rustiger maar dit gun ik me zusjes totaal niet. Ik probeer het maar weer te verwerken met een paar Disney films want echt slapen lukt me totaal niet na dit nieuws van vandaag.
Hey,
Ahw wat rot en heftig... En dat je oma het nu ook heeft.
Heel veel sterkte, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.
Hoop dat je vannacht toch nog een beetje kan slapen.
Liefs.
Heyy,
Wat heftig... dat je zusje bang is kan ik me wel voorstellen, maar het blijft ook naar natuurlijk ook omdat het allemaal best onzeker is .
Hopelijk lukt het om toch nog een beetje te kunnen slapen...
Liefs van mij
Hey,
Ahw wat rot en heftig... En dat je oma het nu ook heeft.
Heel veel sterkte, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.
Hoop dat je vannacht toch nog een beetje kan slapen.
Liefs.
Dankje Het is me gelukt om te kunnen slapen het was wel 2 uur vannacht dat ik echt weg was. Het is inderdaad heftig ik ben ook echt bang om me oma te verliezen terwijl het bij mij ook allemaal onzeker is. Zelf houdt ik me al een paar dagen voor mijn tijd is nog niet klaar ik wil zoveel dingen nog doen diploma’s halen een rijbewijs wat dan ook. Sommigen vragen zich echt af hoe het kan dat ik er zo positief onder blijf ja wat moet ik dan depressief in een hoekje zitten dit was het. Ik denk dat positief denken mij ook weer beter gaat maken het is gewoon een rare tijd. aan de ene kant ben je bang om je oma te verliezen aan de andere kant zijn mijn dierbare bang om mij te verliezen. Me moeder kan de laatste paar dagen wel wat bozer reageren dat ik er zo nuchter onder blijf die zegt je zit gewoon aan een zware behandeling hoe kun je zo positief blijven praten. Het zal wel een emotie zijn denk ik bij me zelf want me moeder huilt niet zoveel die misschien dat ze er zo op reageert.
Heyy,
Wat heftig... dat je zusje bang is kan ik me wel voorstellen, maar het blijft ook naar natuurlijk ook omdat het allemaal best onzeker is .
Hopelijk lukt het om toch nog een beetje te kunnen slapen...
Liefs van mij
Ja me zusje is echt bang zij wou ook niet dat ik aan haar kwam om te troosten tot begin van vanavond ik zij het is niet besmettelijk. Toen was ze wat gerust gestelder dat ik het voor haar had opgezocht ik zij alles komt goed ik wil nog heel lang je grote zus blijven. Toen kwam het helemaal los dat ze vannacht had gedroomd dat ik en oma er niet meer waren en zo. Ik zij weet je wat we gaan doen een afspraak maken bij de psycholoog in het ziekenhuis waar ik ook heen kan voor vragen die wil jou ook vast helpen. Toen was ze helemaal opgelucht ik wou dat ik iets van me positieviteit aan haar kon geven zelf ben ik bang om me oma te verliezen terwijl het voor mij precies het zelfde schuitje is. Zelf zeg ik me al een paar dagen het is nog niet klaar je gaat hier nog zoveel doen school diploma’s halen een rijbewijs over een paar jaar niks afgelopen sterk en vrolijk blijven denken. En dat verbaasd iedereen dat ik zo kan blijven denken en niet depressief in bed ga liggen van ik ben ziek. Nee joh steeds als me vriendinnen hier zijn iedere dag gaan we even naar buiten ik probeer te lopen maar hebben voor de zekerheid een rolstoel mee. En ik heb ook gezegd dat ik na de zomervakantie rustig 2 uur naar school wil kijken of het kan ik ben misschien ziek maar ik wil niks van school missen.
toch maar weer een kleine update volgende week dinsdag moet ik weer een nieuwe behandeling op dit moment voel ik me behoorlijk goed op alleen het uitval na dan. alleen vandaag kregen we een volgende klap te verwerken me oma heeft het schijnbaar ook ze was vorige week voor onderzoeken naar het ziekenhuis geweest. en daar is ook uitgekomen dat zij het ook heeft het lijkt wel weer een rollercoaster aan het worden maar ik probeer positief te blijven denken.
Fijn dat het goed gaat met je maar wow je oma ook. Ik hoop zo dat jullie weer beter mogen worden ik brand nog steeds een kaarsje voor je namelijk. Ik zit nu zelf op Curacao maar zelfs daar heb ik een zak met kaarsjes gekocht iedere dag 1. Maar ik schrik hier wel weer van dat ook je oma het heeft jammer dat we van kindertelefoon geen adressen mogen uitwisselen ik had je zo graag mee willen nemen hier heen. Nogmaals ik blijf aan je denken en ik zal aan het eind van de avond 2 kaarsjes op steken 1 voor jou en 1 voor je oma
nou toch weer even een update ik ben zondag toch maar met me vriendinnen naar de efteling geweest ondanks het ook slechte nieuws van me oma dat zij het ook heeft.
gisteren was de tweede behandeling merkte vandaag wel dat ik behoorlijk last had van de warmte door de chemo en ik ben me haar ook volledig kwijt.
ik probeer gewoon positief te blijven zoals zondag ook ik heb zelf nog 1 rondje gemaakt in droomvlucht
ik durfde nu niet zo snel in een achtbaan. maar ondanks dat ik heb het toch een hele dag vol gehouden wel het grootste gedeelte in een rolstoel gezeten maar toch ik blijf positief anders dan kom je er niet.
ik heb zelfs vandaag gereageerd op een bijbaantje als vakkenvuller aangezien ik in oktober 15 hoop te worden wie weet misschien kan het voor een avondje als ze me motivatie eens wisten ondanks dat ik ziek ben. toch weer even fijn om een update te geven
Hoi iedereen even weer een kleine update na dat ik een paar weken niks had geplaatst. Maar ik lig wederom weer in het ziekenhuis ik wou een update geven. Maar ik ben op dit moment behoorlijk zwak en ik hoop dat ik nog even heb maar ik probeer iedere dag positief te blijven. Alleen de laatste dagen omdat ik me zo ziek voel lukt het haast niet ik heb vorige week wel weer een behandeling gehad maar afgelopen weekend ging totaal niet goed dat ik weer ben opgenomen in het ziekenhuis.
Hoi iedereen ik ben het zusje van Mirthe ze had me de inloggegevens gegeven met de vraag of ik hier wat wou neer zetten. Maar me zus is afgelopen vrijdag overleden ik mis haar behoorlijk erg. Ze lag namelijk ook al weer een tijdje in het ziekenhuis en afgelopen donderdag ging het als maar slechter. En vrijdag om 2 uur kwamen de dokters naar ons toe en zeiden dat Mirthe me zus dus was overleden. Ik wou dit hier neer zetten voor haar en dat heb ik nu gedaan bedankt voor de lieve berichtjes wat jullie hebben gestuurd.
groeten f het zusje van Mirthe
Hoi,
Wat verdrietig om te lezen dat jouw zus is overleden. Gecondoleerd met dit verlies. We begrijpen dat je haar nu erg mist! Na alle zorgen om een zieke zus, is er nu verdriet en gemis.
Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je hiermee om kunt gaan.
Een website waar je ook misschien troost en steunt kunt vinden, is https://achterderegenboog.nl. Voor alle kinderen en jongeren die met verlies en rouw te maken hebben.
Veel sterkte!
Groetjes, Mariska
De Kindertelefoon
Hoi lieve F,
Wat naar! Heel erg veel gecondoleerd. Mirthe was een goed voorbeeld voor ons. Want ze bleef blij ondanks de stomme dingen.
Rust zacht lieve Mirthe
Liefs Feline
Ahw verschrikkelijk! Heel veel sterkte en kracht! Liefs Tover xxx
Wat een naar en verschrikkelijk bericht om te lezen.. Gecondoleerd met het verlies van je zus en veel sterkte!
Liefs, ItsJustMe <3
Hey lieve F,
Ik lig hier zelf ik tranen van, hoe moet jij je niet voelen..
Heel heel heel veel sterkte met het verlies van je zus!
Ze kijk van boven mee. We zullen haar voor altijd missen
Liefs
Anoniem789
Hoi iedereen bedankt voor de lieve berichtjes. Ik ben nog behoorlijk aangeslagen dat me grote zus er niet meer is. Morgen hebben we de begrafenis waar ik en me tweelingzusje M iets over me zus mogen vertellen. Het voelt gewoon zo raar dat ze er niet meer is ik hou gewoon nog steeds zoveel van haar ze zal altijd me grote zus blijven.
groeten F en zoals me zus Mirthe tegen ons zij hey het komt allemaal goed
Wow tijdje even niet online geweest maar wat ik nu lees. Ach F ten eerst gecondoleerd met het overlijden van je zus Mirthe. Maar ik schrik hier behoorlijk van ik had nog wel gelezen dat ze voor de tweede keer was opgenomen. Maar daarna niks meer gelezen maar ik wordt hier echt stil van en me maag draait er ook een beetje van. Nogmaals fleur echt gecondoleerd en ook aan je ouders en tweeling zusje M gecondoleerd blijf bij elkaar en probeer positief te blijven in deze moeilijke tijd. groeten A
( namen geanonimiseerd door De Kindertelefoon vanwege anonimiteit )
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.