Vraag

Manisch depressief

  • 4 November 2018
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Oke, ik ben een meisje en 15 jaar oud.

Ik heb periodes dat alles super goed gaat, dat ik alles aankan, geen negatieve gedachten, geen gedachten aan zelfmoord en ik ben dan gewoon niet te stoppen in alles wat ik doe.

Maar ik heb ook periodes dat het slecht gaat, en dan bedoel ik echt slecht. Ik heb negatieve gedachten, denk vaak aan zelfmoord, snijd mezelf, eet en drink bijna niks, ik ben minder spraakzaam en heb moeite met lachen.

Hebben mensen die ook manisch depressief zijn ook dat als ze in een depressie periode zitten, dat ze soms wel kunnen lachen als er andere mensen bij zijn? Is dit dan een pokerface of hoe zit dat? Want eerst vind ik het moeilijk om mee te doen en later gaat het een beetje vanzelf, ik heb dan wel soms ff tussen door dat ik weer van die negatieve gedachtes krijg. Zodra de bijeenkomst met die mensen is gestopt en ik ben weer thuis of op een plaats waar ik alleen ben of met een paar mensen dat die gevoelens meteen weer terugkomen?

XXX
A.

3 reacties

Heyy,
Wat vervelend dat je je zo naar voelt. Ik zet als ik bij andere mensen ben, bijna altijd een pokerface op. Maar daarmee zeg ik niet dat de afleiding niet fijn is. Soms zorgt het gezelschap van andere mensen er wel voor dat ik minder nadenk, maar toch voel ik me niet goed, als dat logisch klinkt😅

Heb je weleens met iemand gepraat over hoe je je voelt? Dat kan met je ouders/ je vrienden/ je mentor/ vertrouwenspersoon/ huisarts etc. Hoe je je in de mindere periodes voelt is heftig, en er zijn mensen die je daarbij kunnen helpen. Als je het moeilijk vindt om te vertellen kun je het ook opschrijven, en aan iemand geven.

Ik hoop dat je je snel beter voelt!!!
Heel veel sterkte!
Liefs,
Sleepygirl
Ik herken dit probleem.

Ik ben zelf redelijk depressief ingesteld qua gedachten. Om mijn gevoelens te uiten heb ik een goede vriend op een chatcommunity van een spelletje waar ik alles kan droppen, zoals "wat moet de wereld met mij, ik wil m'n polsen doorsnijden" etc. Dus mijn advies is om erover te praten.

Sterkte,
xAlpha
Ja, ik heb er op de middelbare met een vertrouwenspersoon over gehad.
Toen die tijd heb ik afwisselende periodes gehad van mani en depri.
Uiteindelijk ben ik van de middelbare gegaan met een gewoon normaal gevoel en gedachtes.
Dus dacht dat alles wel weer normaal zou zijn.

Nu ben ik een paar weken bezig op het mbo en gaat het allemaal weer minder.
Ik heb vrijdag met een docent erover gehad. Zij heeft ook jaren lang met jongeren gewerkt.
Ik word nu naar het loopbaancentrum gestuurd en heb met haar ook nog gesprekjes.

Bedankt voor het antwoorden!

X.

Reageer