Manipulatie door ouders

  • 22 November 2021
  • 2 reacties
  • 75 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Weet de weg
  • 48 reacties

Ja ja, manipulatie.

 

Context is hier, ik heb al een jaartje last van depressie en zelfmoordgedachten. Mijn ouders weten hier maar al te goed van (ze hebben een dagboekje gevonden, zijn zonder toestemming mn kamer door gaan zoeken daarvoor) en nu zijn ze elke keer dat ik huil helemaal zovan “o schat we willen alleen het beste voor jou, je maakt ons zo ook verdrietig. Mensen houden van je en ze willen heel graag dat je hier blijft.”

 

hier dus het punt van dit topic: mijn hersenen schreeuwen een waarschuwing voor manipulatie. Ze proberen me te guilt-trippen, en het zal altijd om hun gaan. Als ik zelfmoord pleeg worden zij verdrietig en de zogenaamd andere mensen die van mij houden. Dus het gaat eigenlijk nooit om het slachtoffer. Ze proberen het gewoon zo goed mogelijk te maken voor zichzelf.

Ik heb mn eigen hersenen al gemanipuleerd om zo te denken, wou gewoon even weten of ik nu als een psychopaat klink ofzo?


2 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Nah. ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte, 

Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 2
Badge

Heey lieverd,

Ten eerste: je klinkt helemaal niet als een psychopaat. Dat is gewoon hoe jou hersenen werken. Ga je al naar een therapeut? Dat zou heel goed kunnen werken. En misschien denk je dat niemand van je houd, maar geloof me, ik weet honderd procent zeker dat er meer mensen dan alleen je ouders die veel om je geven. En ik snap dat je nu denkt dat het nooit om het slachtoffer gaat, maar het gaat er wel om. Ze willen je gewoon helpen. Alleen weten ze niet goed hoe. En je moet weten dat dit gevoel over zelfmoord enzo ook voorbijgaat, want bijna alle mensen denken daar wel eens over. In elk geval: hou vol!

Succes, en houd mij op de hoogte!

Groetjes

Reageer