Skip to main content
Vraag

mama is boos

• May 7, 2025
  • 7 reacties
  • 96 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey, ik ben vandaag met mn beste vriendin en zusje naar het dorp geweest nadat mama gistere ja heeft gezegd, nu is ze kwaad omdat ik haar er niet aan had herrinert en dat ik van m'n eigen geld €70 heb genomen (waar nog 25/30 van overblijft)

Tips of advies zijn welkom !!

7 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • May 7, 2025

Ik denk dat je moeder wel weer snel zou bij draaien. Misschien is ze even boos gezien 70 euro best veel is wat je hebt uitgegeven 

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 7, 2025

Wat zegt ze dan precies? Als ze gister toestemming heeft gegeven, is het mij niet helemaal duidelijk waarom je haar nog moet helpen herinneren hieraan? Eén dag later zou ze dit nog wel herinneren lijkt me? Heeft ze aan jou gevraagd om haar te herinneren?

En kun je dat geld nog eens toelichten? Het is jouw zakgeld neem ik aan? 70 euro uitgeven is wel veel. Maar het idee is ook dat je in je tienerjaren zelf moet 'voelen' dat je het ook maar één keer kunt uitgeven dus dat je goed nadenkt wat voor jou de beste investering is.

Kan het zijn dat ze ergens ook een argument heeft? Een moeder wordt niet zomaar boos als ze toestemming geeft en je van je eigen geld iets koopt, dan is er misschien meer aan de hand of gaat het om de details?

Wel vervelend dat ze boos is natuurlijk. Misschien kun je door goed te luisteren en zelf je eigen gedachten op een rij te zetten een brief schrijven (hoeft niet lang) naar haar waarin je jouw versie vertelt hoe jij er over denkt. Je kunt er dan in een gesprek op terugkomen. Probeer hierbij dan niet weer in een ruzie te vervallen maar laat haar uitpraten en vraag of je het goed kan maken. Ruzie maken is nooit leuk… 😕

Forum|alt.badge.img

Ik denk dat je moeder wel weer snel zou bij draaien. Misschien is ze even boos gezien 70 euro best veel is wat je hebt uitgegeven 

Ik heb niet alles uitgegeven, heb nog 25/30 euro over

Forum|alt.badge.img

Forum|alt.badge.img

*Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon*

@Vera16xx  Hoi Hoi, het us mn eerste keer op de forum vandaar dat het mss onduidelijk is.

Maar mn mama word wel snel boos/opgejaagd dus kan het daarmee te maken hebben. Geen idee..

Ik heb ook niet alles van het geld uitgegeven dus snap ik er helemaal niets van waarom ze kwaad is. Ik voel me gewoon slecht want ik en mama hebben vaak ruzie de laaste tijd omdat ze zo snel geëreged is

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 7, 2025

Maar wat heeft ze precies gezegd dan, waar is ze boos over? Dat je 70 euro hebt uitgegeven? Dat vond ze teveel of aan de verkeerde dingen uitgegeven? Het is natuurlijk wel veel geld voor een dagje naar het dorp, zeker op jouw leeftijd. Maar als het jouw eigen geld is, snap ik ook weer niet of je daar als ouder echt boos over moet worden.

Wat voor band heb je met je moeder, je zegt dat ze snel boos is? Vind je haar onredelijk of heeft ze soms een punt?

Liefs, xxVera 💋

• May 15, 2025

Is ze nog boos?

Boos worden is op zich niet erg (en overleefbaar) maar het gaat er om HOE mensen boos worden en HOELANG enzo

Leef je nog?

Hoe ging het?