Vraag

make-up wel of niet?

  • 27 August 2023
  • 3 reacties
  • 86 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi allemaal,

ik heb een vraag, alle meisjes uit mijn klas en uit mijn hockeyteam dragen altijd make-up, meestal gwn mascara en highlighter. Ik vind dat zelf best mooi, en ik zou het graag zelf ook wel willen dragen. Het ding is ik ben altijd een “stoer meisje” geweest. En als mijn vrienden mij met make-up zouden zien vinden ze dat wss raar, terwijl zij dat ook dragen. Mijn moeder zou het al helemaal raar vinden om mij met mascara te zien, zij denkt ook dat ik make-up haat ofz.

Weet iemand hoe ik moet beginnen met make-up, of heeft iemand nog andere tips voor me?

ik ben trouwens 13 en ga dit jaar naar de 2e


3 reacties

Je kan je moeder en vrienden terloops vertellen dat je een keertje make-up op zou willen doen. 

Iedereen verandert continu. Andermans verwachtingen moeten je niet tegenhouden om nieuwe dingen te proberen. Daarbij is iemands beeld van jou nooit helemaal kloppend, en daar raken ze vanzelf aan gewend. Of dat zou moeten in ieder geval. (Zeg ik terwijl ik daar ook moeite mee heb, maar het is alsnog goed advies hahaha)

Qua het make-uppen zelf, mascara is meestal waarmee meiden beginnen, dus dat kan je doen. 

Als je het eng vindt, kan je het beste ermee beginnen na een vakantie of na een weekend. Dan accepteren mensen dat makkelijker (tenminste, dat denk ik dan)

hey lieve @Kipfillet ,

ik snap dat dat moeilijk is! maar als je makeup draagt betekent het niet gelijk dat je niet meer stoer bent. iedereen veranderd wel eens, dus als jij makeup op wilt doen is dat helemaal prima :)

en doe alsjeblieft waar jij je goed bij voelt. heb schijt aan die vriendinnen van je, want hun bepalen toch niet of je wel of niet makeup draagt? ik hoop echt dat je weet dat JIJ mag bepalen of je wel of niet makeup op doet, your body, your choice!!

ik zou ook lekker experimenteren met makeup, koop paar makeup producten en kijk wat je fijn vind en waar je je goed bij voelt :)

 

heel veel succes!!

 

much love

maisie

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb ook een tijdje make-up gedragen. Dat was voor mij niet zo'n goed plan. Ik kwam vaker telaat op school en de make-up remover irriteerde mijn huid. Ik ben er dus al snel mee gestopt.

En wie zegt dat als je make-up draagt dat je niet meer stoer bent?

Wees gewoon jezelf.

Reageer