Vraag

Mail naar mentor

  • 20 January 2020
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy. Ik voel me al een redelijk lange tijd depri en weet nu echt niet meer wat ik moet. Ik weet wel dat ik voor deze gevoelens eigenlijk geen tijd meer heb dus k wil er wat aan doen. 
Ik zou graag een mail naar m’n mentor sturen om een gesprek hierover te vragen. Maar mijn communicatie skills naar mensen die niet mijn vrienden zijn zijn echt zeer laag dus ik weet echt niet hoe ik een mail moet schrijven hiervoor. 
Ik wil gewoon zeggen dat ik me een beetje rot voel en dat ik daar graag over zou willen praten met hem. 
zou iemand hiermee kunnen helpen?


1 reactie

Hi Chromium,

 

je bent er beter in dan je zelf misschien denkt. Eigenlijk heb je al precies geschreven wat je aan je mentor kunt sturen. Alleen nog even een beginnetje en een eindje en je bent helemaal klaar om het te versturen.

 

Voorbeeld mailtje:

 

Beste meneer …….,

 

ik voel me de laatste tijd een beetje rot en ik zou van dat gevoel af willen. Kunt u mij helpen? Ik zou er graag met u over willen praten.

 

Met vriendelijke groet,

…… je naam en klas  nog er onder zetten en dan komt het vast wel goed.

 

Het hoeft dus geen lange mail te zijn. Normaal gesproken gaat hij wel contact opnemen en dan komt de rest vanzelf.

 

Je kunt, als je dat fijner vindt, ook nog in het mailtje zetten, zoiets als:

 

Ik vind het best lastig om er over te praten en wat ik allemaal in het mailtje moet zetten. Misschien kan ik er een keertje met u over praten.

 

Dus, in principe kan alles, zolang maar duidelijk is dat je met hem wilt afspreken omdat je niet lekker in je vel zit.

 

EDIT: je kunt bij het onderwerp van je mailtje gewoon Mentor afspraak invullen, of zoiets

 

Veel succes.

Het komt vast allemaal weer goed. De eerste stap is altijd even moeilijk. Maar ik ben al super trots op jou, omdat je hulp durft te vragen.

 

Groetjes,

M&M's

Reageer