Skip to main content

Ik maak me heel erg zorgen over mijn beste vriendin, gisteren vertelde ze me dat ze niet blij is met haarzelf en dat ze misschien zelfs niet meer wou leven. Ik wist niet hoe ik moest reageren, ik ben door de spanning zelfs vergeten hoe ik op dat moment heb gereageerd. Nu ben ik bang dat ik haar niet genoeg steun. Ik ben er echt heel erg van geschrokken en kan ook niet meer slapen omdat ik me echt zorgen over haar maak. Ik ben bang dat ik een slecht vriendin voor haar ben geweest want ze heeft het pas als laatste aan mij verteld, daarvoor had ze het al verteld aan een andere vriendin en nog een vriend. Heeft iemand tips hoe ik er goed met haar over kan praten?

Haar ouders weten er ook al van, en ze gaat misschien in therapie.

Hey,

Wat vervelend dat je vriendin zich zo voelt. Is is niet gek dat je bent vergeten hoe je hebt gereageerd, zoiets is ook gewoon heftig. Het is lief dat je je zon zorgen maakt om je vriendin.

Als je er nog eens met haar over praten zou je kunnen zeggen: weetje nog wat jij mij laatst vertelde? Ik ben daar best wel erg van geschrokken en het raakte me ook. Daarom heb ik niet echt op jou gereageerd. Dan kan je ook zeggen dat je er voor haar bent. Je kan haar vragen wat zij fijn vindt wat jij doet.

Verder is het misschien wel goed om je zorgen met iemand te delen zodat je er niet zo alleen mee rondloopt. Dat kan je vriendin zijn maar ook bijvoorbeeld je ouders of mentor.

succes en sterkte!

 

Joeeeeeee


Hoi,

Ik heb hetzelfde met mijn vriendin maar zij woont in Canada.

Je zou haar kunnen bellen of appen vertellen dat je van haar houdt en dat ze altijd kan appen/bellen. Je kunt gerust vertellen dat jij je zorgen maakt dat is ook een bewijs dat ze veel voor je betekent. Praat er ook over met haar en als je het niet meer trekt met iemand anders die je vertrouwt je hoeft er dan geen naam bij te noemen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt:kissing_heart:


Reageer