Maak ik de juiste keuze?

  • 24 January 2020
  • 9 reacties
  • 159 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heey Mensen,

 

Ik had net eerst een mega lange topic, maar niemand heeft daar interesse in. Dus is dit een samenvatting van de mega tekst die ik eerst wou posten.

Mijn leven lijkt momenteel wel een sprookje. 4 van mijn grootste dromen zijn al uitgekomen of komen uit soon.

Nou gaat het helemaal niet zo goed als dat het lijkt. Ik voel me namelijk enorm leeg, ik heb het gevoel dat ik iemand mis. Vroeger had ik me beste vriend waar ik alles mee kon bespreken, hij en ik waren 1. We steunde elkaar 24/7. Nu heb ik niemand behalve me psycholoog die ik 3x per week spreek. Me vriendin wilt er niks mee te maken hebben. Als ik met haar wil praten wuift ze het wel of zegt haha lol, laten we ..

Ik ben weer begonnen met snijden, en heb daardoor de afspraak verbroken die ik had met me psycholoog.  Hij weet het, ook dat ik mezelf gisterenavond van het leven wou beroven.  Hij schrok, maar wist dat een opname geen optie is nu. We hebben de hele ochtend gepraat en het voelt goed. 

Ik heb sinds ik ben begonnen met Twitch een paar hele fijne mensen ontmoet. Zij wonen in Engeland en zijn ook me eerste subscribers. Elke ochtend praten we samen met andere mensen over werk, school en Twitch. Alleen ik voel me de laatste paar dagen steeds meer een verpester van de Discord groep. Iedereen zegt dan in de ochtend dat het goed gaat, en ik zeg als enigste van dat ik me slecht voel. Ze hebben wel vertelt dat ik hun altijd een berichtje kan sturen, maar ik wil hun positiviteit niet verpesten door mijn gevoel van depressies.

Nu ben ik van plan om hun een persoonlijk berichtje te sturen en te vertellen dat ik uit hun Discord groep ga. Zodat hun Twitch carrière, en hun Discord groep elke dag gewoon weer leuk en actief is. Zonder een depressieve gast die alles naar beneden haalt.  Ik heb de berichtjes al klaar, het is zoiets als dit :

Heey **,

I find it very difficult to say what I am going to say.
 

But before that I want to thank you for all the great videos from YT and the great and funny streams from Twitch.

As you probably know, I had quite a lot of suicidal thoughts last year. But thanks to the fine words and support I received from you, I remained positive!

Unfortunately, positivity has disappeared in the last few weeks and suicidal thoughts have returned strongly. Even so bad that I was about to take my life.

because of this, I decided today to give up everything around me, so that I can focus 100% on my health and with the hope that I will soon feel better again.

I have also decided that it is better if I leave all Discord groups, this also means that I will not be available on other channels such as YouTube and Twitch for a while.

I'm going to miss you **!

(Naam).

Ik weet alleen nief of dit het juiste idee is. Ik wil niet een verkeerde beslissing nemen. Ergens hoop ik dat iemand hier tegen me zegt dat dit de domste beslissing ooit is, en dat ik enorm veel spijt krijg. 

Begrijp wel dat als ik dit doe dat de eigenaar van de Discord weer een leuke positieve groep krijgt. Met mensen die genieten van het leven, zonder iemand die elke dag zegt dat het niet best gaat. Zonder iemand die vertelt dat die gisteravond een zm poging heeft gedaan. Ook in zijn streams is het leuker. Meer mensen die gaan chatten omdat er alleen positieve dingen worden gezegt. Begrijp dat als ik dit doe, dit voor die persoon een goed iets is.

Tenminste zo denk ik.

Spookyzx.


9 reacties

Hoi

 

Je zou jezelf (tijdelijk) terug trekken uit social media kanalen, als ik ze zo mag noemen, zodat er op die kanalen meer positiviteit heerst. Dat zou je evenwel de tijd bieden om aan je eigen gezondheid te werken. 

 

Het verstandigst lijkt me een zogenaamde pauze. Je neemt afstand van de groep, maar sluit niet uit dat je je later weer aansluit. Wanneer en of je je weer aansluit is een keuze die bij jou ligt. 

 

Een keuze maken wanneer je suïcidaal en depressief bent, is lastig. Daarom lijkt een keuze waarbij je nauwelijks iets verliest me het nuttigst. Denk je je hierin te kunnen vinden? Uiteraard kan je ook definitief stoppen met de social media kanalen, als je dat het beste lijkt. Je gezondheid staat voorop. 

 

Goed dat je met een psycholoog praat. Weet deze van je plannen om uit de groep te stappen? 

 

Gr. Kenshin

hey 

 

je denkt dat jij je sociaal media vrienden lastig valt als je zegt dat je je slecht voelt. ik denk dat je hun er niet mee lastig valt anders zeggen ze het wel tegen je of ze zouden je op 1 of ander manier buiten sluiten... 

ik vraag me af of zij zich echt altijd goed voelen... ik denk eerder dat zij het niet zo als jij het niet durven toe te geven. 

 

 

Ergens hoop ik dat iemand hier tegen me zegt dat dit de domste beslissing ooit is, en dat ik enorm veel spijt krijg. 

 

ik denk oprecht dat het iets is wat jou als je je een beetje beter voelt dat het veel positiviteit mee kan nemen. 

is het een idee dat jij dat ochtend rondje overslaat met hoe gaat het en dat je daarna in het gesprek aan sluit. als ik iets van me zelf weet wil ik niet horen dat het zo goed gaat met iedereen want dan had jij je rotter voelen... 

 

bespreek met je psycholoog wat hij vind wat je moet doen. maar blijf wel luisteren naar je gevoel..

 

groetjes blue 

Hallo Spookyzx :) 

Je valt hun denk ik echt niet lastig met je negativiteit.  Zij voelen zich positief maar niet iedereen in de wereld is altijd maar positief en hun zullen ook echt wel soms negatief zijn over dingen of zich slecht voelen over iets. Het is wel verstandig als je eventjes stopt en erbij uitlegt dat het om je (mentale) gezondheid gaat en misschien later weer gaat meedoen.

-Dr8gon99

Heyy

Het is echt rot dat je je niet goed voelt! Misschien is het inderdaad beter om nu even aan jezelf te denken, zodat je ervoor kan zorgen dat je weer een beetje positief in het leven staat. Je bent het waarschijnlijk al beu gehoord hoor, maar ooit zal het wel beter worden. Je moet er alleen positief naar kijken alleen gaat dat best lastig, heb ervaring ;) . Volgens mij moet je wel niet je afspraken met je psycholoog afzeggen, dan gaat het misschien alleen maar slechter gaan. Hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

Groetjes!

Heey,

Iedereen enorm bedankt voor de reacties. 

Ik heb vanochtend besloten om toch tijdelijk weg te gaan. Het lijkt mij de beste keuze, zowel voor hun als voor mij. Vanmiddag heb ik op me eigen Twitch kanaal vertelt dat er geen streams meer komen in het weekend, dit vanwege persoonlijke omstandigheden (mijn gedachten). Ik blijf voorlopig nog wel gewoon op de werkdagen streamen. 

Ik zie mijn psycholoog pas maandag weer en ik heb nu al zoveel zin om daar naar toe te gaan. Ik ben weer vol actief bezig met me gedachten en de zelfmoord plannen. Ik heb me ook vanmiddag weer opnieuw lopen snijden, daarna werd ik zo boos op me zelf dat ik 1 lange woosh deed en daarna gooide ik het mesje mijn hele kamer door, ben daarna maar voor de verandering een zielig verhaal gaan maken op me iPad. Ik moest voor het eerst zonder dat ik het hoefde te faken; huilen. Me oma heeft verband en zwaluwstaartjes voor mij gekocht, dus ondanks dat ze niet volledig begrijpt wat er met me aan de hand is, wist ze wel wat er gebeurd was.  Daar kan ik dan wel weer om lachen.

Ga nu proberen het weekend door te komen, weet alleen niet goed wat te doen. Waarschijnlijk ga ik verder met het zielige verhaaltje over een konijn haha. Misschien een paar video's uploaden als ik daar zin in heb. 

See Ya!

Spookyzx.

 

Hey,

Ik lees dat je je al wel hebt teruggetrokken uit de groepen, dus misschien dat deze reactie niet meer relevant is. Misschien pluk je er nog wat nuttigs uit.

Kun je niet gewoon zeggen dat je niet echt actief meer gaat zijn, maar wel in de groep blijven? Je zei zelf al dat je ook veel steun aan ze hebt gehad. Het zou zonde zijn om het helemaal te stoppen, toch? Of kun je weer net zo makkelijk terug in die groep?

Ik vind het wel verstandig dat je weer gaat focussen op je gezondheid als het zo slecht met je gaat. Knap dat je ook je psycholoog op de hoogte hebt gesteld en dat jullie er nu samen aan kunnen werken.

Je schrijft dat je eigenlijk al je doelen al hebt gehaald. Voel je je daarom misschien leeg? Misschien is het daarom nuttig om nieuwe doelen te stellen. Een aantal wat makkelijker en een aantal wat uitdagender. Dan heb je al snel wat succes, maar ook dingen om naar te streven en aan te werken.

In een ander topic van je, die over je dromen, had je geschreven dat je nieuwe medicatie hebt gekregen. Is dit misschien een bijwerking? Deze nieuwe depressieve "bui"? 

Je schrijft nu alleen maar zielige verhalen. Ook leuk toch? Misschien kun je daar een volgend doel van maken: een boek uitgeven. Hoe maak je depressie kenbaar een kleuters: Koos het depressieve konijn. Zie het al voor me ;)

Gr. Pin

Heey,

Of kun je weer net zo makkelijk terug in die groep?

Het is in niet heel moeilijk om weer terug te komen in de groep, ik zou de eigenaren een berichtje moeten sturen met de vraag of ik opnieuw uitgenodigd mag worden om er opnieuw in te komen. Zij moeten dan wel eerst overleggen met de huidige actieve mensen in de Discord of ze me wel terug willen hebben.

Ik ben wel weer van plan om terug te komen ergens begin maart denk ik zelf. 1 van de eigenaren ben ik erg goed bevriend mee en ben ook langs geweest bij hem toen we de 3000 volgers bereikten dus dat zou wel goed moeten komen.

Voel je je daarom misschien leeg?

Ik denk dat dat wel een van de redenen is ja. En ik ben wel blij hoor dat ik 4 doelen heb behaald of binnenkort haalt, maar het stellen van nieuwe doelen is geen slecht idee.

Is dit misschien een bijwerking? Deze nieuwe depressieve "bui"? 

Ja, het is een bijwerking.  Al komt de depressieve bijwerking niet snel voor. Andere bijwerkingen zijn dat je of heel snel heel moe wordt, of dat je helemaal niet moe wordt. En voor de rest dingen als hoofdpijn, boosheid,  of juist enorme blijheid, en dan de depressieve gedachten.

een boek uitgeven. Hoe maak je depressie kenbaar aan kleuters: Koos het depressieve konijn.

Hahaha 😂 lol. Dan zou ik het verhaal wel moeten vergroten haha. Momenteel heb ik pas 2 a4'tjes. Maar als je er ook plaatjes bij doet? 🤔 Alhoewel plaatjes misschien niet de beste optie is hahaha.

Thnx!

See ya!

Spookyzx. 

Hey,

Ah je kan dus wel weer terug de groep in. Als het contact tussen jullie zo goed is als je beschrijft, komt dat vast goed.

Zijn jullie nu aan het kijken naar andere medicatie of is dit medicijn te waardevol, gezien zijn goede werking? 

2 A4'tjes lijkt me wel genoeg voor een verhaaltje. "Hmmm wat een lekkere snoepjes!"  denkt Koos. Oh k*t dat zijn geen snoepjes. 

Genoeg voor een spannend plot😂

Gr. Pin

Heyo,

Zijn jullie nu aan het kijken naar andere medicatie of is dit medicijn te waardevol

De medicatie is wel belangrijk, maar het is niet de bedoeling dat ik erdoor zelfmoord ga plegen. Dus mijn psycholoog gaat in gesprek met de psychiater om te kijken wat het beste is.

"Hmmm wat een lekkere snoepjes!"

Haha :joy:

Oh k*t dat zijn geen snoepjes. 

Leren de kleuters ook meteen hun eerste scheld woord lol :sweat_smile:

See ya !

Spookyzx

Reageer