Skip to main content

Maak dit voor de 2e keer mee maar erger:(

• May 9, 2026
  • 7 reacties
  • 153 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img

Dit is het eerste topic op mijn nieuwe account :)
Dus ik ben echt helemaal verdrietig en van slag sinds donderdag.
Donderdagavond werd er bij ons keihard op de deur geklopt en wij dachten : "aso's" en doen niet open als iemand zo keihard klopt. Zeker niet 's avonds. Maar nu weet ik meer. Er is dus een eend genaamd F en die heeft zeker weten een nest. Ik had haar al sinds donderdag niet gezien en ik zag dat als een goed teken: ze is geconcentreerd aan het broeden op haar eitjes. Ik dacht er niks raars bij. Dus toen ging ik op vrijdagmiddag naar L's huis (bestie) en die vertelde gelijk een verhaal.
F is gister weggebracht naar de dierenambulance omdat ze niets wilde eten en een kale plek en wond in haar nek had. Voor mij dus een hele shock want ik had echt geen idee. Ik dacht wel ff zo erg is het niet, ze komt wel terug, maar zodra ik weer buiten stond ben ik letterlijk gaan janken. Mss kinderachtig want het gaat om een eend.
Maar het erge is dat ik dit al eens eerder heb meegemaakt met een andere eend, P. Hij had een gebroken poot en wij hebben het juiste gedaan door de dierenambulance te bellen, maar ik heb daar maanden verdriet van gehad en de beelden spookten door mijn hoofd. Die waren weg en nu terug. Want wat als...

Ik F nooit meer zie? Ik heb nooit afscheid kunnen nemen van haar. Vandaag zou haar 2e verjaardag geweest zijn en L en ik hebben "eenden taart" gemaakt en zij kon er niet bij zijn, ervan eten. Dus dat was echt een moeilijk moment. En F's mannetje is de hele tijd op zoek naar haar, en hij kan haar nergens vinden. Heel verdrietig.
Ik kan serieus alleen maar huilen.

Yusa 

7 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • May 9, 2026

Hey lieve ​@Yusa ,

Wat naar allemaal, snap wel dat juist omdat je je zo goed kunt inleven dit naar is voor je.. is ook niet gek dan dat je er verdrietig van wordt😓 Wat zeiden de mensen vd ambulance toen ze weggingen? Zou je (of je ouders) misschien kunnen bellen om te vragen hoe het nu met F gaat? Ik denk dat als ze er weer bovenop komt ze haar wel terug uit zullen zetten waar ze vandaan komt. En als ze denken van niet mag je misschien nog wel langskomen, weet natuurlijk niet zeker of dat kan maar vragen mag altijd ❤ 

Liefs en knuffel :)

Yusa
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • May 9, 2026

Hey lieve ​@Cantaloupe,

Ik was er zelf niet bij. Ik heb achteraf alles gehoord van L. F zit nu in een wildopvang en is aan het aansterken. Heeft ook een vocht behandeling oid gehad, denk uitdroging. Dat is wat ik nu weet. Er kan nu ook niet gebeld worden want 's weekends zijn ze niet bereikbaar😓

Alleen is P ook nooit teruggekomen. Geen idee of die überhaupt nog leeft maar ik denk het wel. Dus die is ergens anders uitgezet dan hier. Waarschijnlijk omdat de opvang best ver weg is. Dat ze daarom die moeite niet doen. 

Ik zou dolgraag op bezoek gaan. L denkt dat het wel kan, dat moeten we nog zien. 

Alleen denk ik steeds de volgende dingen:

-Ik hoor een eend kwaken en denk dat het F is, dan weet ik weer dat ze hier niet is.

-ze klopt misschien nooit meer hier tegen het raam.

-haar eieren gaan niet meer uitkomen. 

-haar mannetje is eenzaam. 

Yusa xx 

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • May 9, 2026

Hey lieve schat van mij een lange knuffel 🫂🫂🫂 wat naar allemaal en ik begrijp je helemaal hoor! Kijk maar naar wat ​@Cantaloupe  zei, misschien komt er bericht. En ik leef ook mee hoor!  ♥️♥️

😘Tover xxxx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • May 9, 2026

Lieve ​@Yusa  ,

Dat ze aan het aansterken is klinkt in ieder geval al positief ❤ En kan me voorstellen dat die gedachtes je verdrietig maken hoor :( Hoop dat je gauw meer weet😘

Leef met je mee ❤

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@Yusa ♥️,

Wat verdrietig zeg😢 ik heb weinig toe te voegen wat ​@Cantaloupe zegt. En fijn dat ze wel aansterkt♥️ook ik leef mee! 😘

Lange knuffel🫂

Quokka
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • May 9, 2026

Hey Yusa,

Echt heel naar. Ik ben bijzonder slecht in mensen troosten, maar ik wens je sowieso heel veel sterkte. 

Yusa
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • May 10, 2026

Hey iedereen, dank jullie wel voor de lieve reacties♥︎ Het zal dan sowieso nog wachten zijn tot morgen, maar dat overleef ik wel denk ik... 

Yusa

De reactie is aangepast door De Kindertelefoon