Skip to main content
Vraag

M'n oma heeft kanker

• September 30, 2025
  • 12 reacties
  • 159 Bekeken

Wolf
Forum|alt.badge.img+19

Heyy lieve forum mensjes, zoals jullie misschien al is opgevallen heb ik de laatste tijd niet echt meer topic's aangemaakt. Dit komt omdat het niet zo goed met me gaat. 

We hebben een paar dagen geleden te horen gekregen dan m'n oma kanker heeft. Het is uitgezaaid en niet meer te genezen. Ik voel me hierdoor super machteloos. Er is niks wat er nog aan gedaan kan worden of wat wij kunnen doen.

Ik probeer me bezig te houden met andere dingen, school, hobbies, afspreken met vrienden, reageren op andere topic's op dit forum... Maar de gedachtes blijven maar door mijn hoofd gaan. Hebben jullie hier tips voor? Of zelf ervaring met kanker of een andere dodelijke ziekte? En hoe kwamen jullie hier doorheen? Please let me know!

xx liefs Wolf 🐺

12 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • September 30, 2025

Hey lieve ​@Wolf ,

Ah jeetje wat erg😓❤ Mijn oma is 2 jaar geleden overleden en had iets anders wat niet te genezen was , snap wel dat het mss dubbel is omdat je er dan steeds weer mee geconfronteerd word, maar vond het zelf wel heel fijn om bij haar te zijn, knuffels te geven❤ En probeerde haar wel te verwennen bijv dat we dingen voor haar gingen halen.. Is mss ook voor jou wel fijn dat je dan bijv samen wat met haar drinkt/ ze blij is dat je wat meeneemt❤ En dat als ik er verdrietig over was huilen wel toeliet/ met mijn ouders over sprak❤

Veel liefs en knuffel❤

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 1, 2025

Hey! Ach lieverd wat naar 😘 ik wens jou en jullie veel sterkte. Ik sluit aan bij de lieve woorden van ​@Konijntje8 . Volg je gevoel en geef er aan toe, en knuffel met elkaar. En praat erover, steun en liefde. Voor je oma. En iedereen. Ik denk aan je hoor, wij allemaal! 🫂♥️

Liefs, Tover xxx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 1, 2025

Hoi lieve ​@Wolf  heel veel sterkte! Omarm elkaar, houd elkaar vaak vast en laat zo zien hoe je van je lieve oma houd. Ik ben onder de indruk van je bericht. Ik zal  aan je denken en ik wens jullie in de familie alle kracht en liefde toe! 🫂♥️

Groetjes liefs Tartan X 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • October 1, 2025

Heel veel sterkte ​@Wolf 

Nee weinig tips .

Maar probeer nog zoveel mogelijk te doen met je oma .

Of zeg nog de dingen die je zeker gezegd wil hebben tegen haar .

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • October 1, 2025

Ik heb geen woorden om je te troosten, alleen een dikke knuffel.  Veel sterkte aan jullie maar vooral aan je oma, ik hoop dat ze niet moet lijden.

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 1, 2025

Hoi lieve ​@Wolf  heel veel sterkte en kracht! Veel liefde en aandacht voor elkaar ♥️😘

Groetjes Tjempie xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 1, 2025

@Wolf  dat is echt heel naar. 😭 

Het is heel lief van jou dat je zoveel plaatst op dit forum. Ik zag net je profiel en je hebt echt al heel veel geplaatst!

Veel sterkte

Xxx Yusa

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • October 1, 2025

Hoi ​@Wolf  wat een verdrietig nieuws heel veel sterkte. Blijf haar ook altijd herinneren als ze ligt te rusten. Ik heb dat niet gedaan vier jaar geleden en ik wil voorkomen dat jij dat ook gaat doen. Ik heb haar nu niet meer in mijn herinneringen, 😔 breng ook zoveel mogelijk tijd met haar door nu ze er nog is… heel veel sterkte nogmaals 💓💓💓

liefs katja

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 1, 2025

Ah neee wat naar zeg! :( 

Ik vind het rot voor je dat je dit nieuws krijgt zeg!

Probeer zo veel mogelijk tijd te spenderen met je oma, en zeg de dingen die je wou zeggen tegen haar. Maak anders ook een foto en lijst die in, dan heb je nog wat van haar.

Nog sterkte! ♥︎

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 1, 2025

Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve woorden. We hebben vandaag weer een update gekregen. Ze kunnen echt niks meer voor oma doen, dus ze gaan kijken of ze naar huis mag om daar haar laatste dagen te spenderen.

We voelen ons echt verslagen. Zeker aangezien oma nog niet klaar is met vechten, maar het heeft geen zin meer. Ik probeer nu zo veel mogelijk bij haar te zijn. Stiekem hopend op een wonder, maar die zal er niet komen. 

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 2, 2025

omg wolf…. ik vind het echt erg voor je… mijn opa is ook dood gegaan aan kanker… toen ik klein was ik had hem eigenlijk bijna nooit gekend...

NightShadow

Nee, ​@Wolf  toch. Ik gun je echt al het goeds. Wat heftig! Ik snap dat je dat heel moeilijk vindt. Ga je vaak naar je oma toe? Het is goed dat je jezelf afleidt, maar laat het verdriet ook toe. Als je het wegstopt kun je er later last van krijgen. Ik zou willen dat ik de juiste woorden voor je had. 

Ik ben een oma aan kanker verloren, maar ik heb haar nooit gekend wat het makkelijker maakt. Verder ben ik 1 opa verloren. Mijn lievelingsopa, Het doet soms nog pijn terwijl het meer dan 10 jaar geleden is. Maar ik kijk vaak terug op de mooie momenten en dat doet me goed. 

Echt zo naar voor je! Alle liefde en steun! Ik hoop met je mee voor een wonder! Echt een hele dikke knuffel van mij <3