Vraag

long covid

  • 10 November 2021
  • 4 reacties
  • 111 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 1 reactie

Hai, in februari 2021 heb ik corona gekregen. Sinds dien ben ik nog steeds moe en nog veel meer long covid klachten. Ik loop nu al bij de fysio voor de fysieke klachten. Op school heb ik 2 beste vriendinnen. Tijdens de lockdown had ik nog veel contact en nu nog steeds, maar toen ik corona kreeg en nog heel erg ziek was voelde ik mij heel alleen. Ik heb hun toen niet veel gesproken, sindsdien voel ik me nog steeds alleen. Want ik durf niet al mijn klachten te delen met mijn 2 beste vriendinnen ik denk dat dat komt omdat ik me niet zwak wil voelen. Mijn vriendinnen komen er perongeluk steeds achter dat ik nog moe ben of dat ik mij niet kan concentreren of daf ik moeie benen heb. De ene kant wil ik het hun allemaal vertellen wat zij nog niet weten en aan de andere kant niet omdat het voelt alsof ze het niet begrijpen. Zowieso heb ik het gevoel dat niemand mij begrijpt dat ik nog klachten heb van corona bij halve mijn ouders, broer en zusje omdat die het ook hebben gehad.  Toen ik de huisarts over mijn klachten vertelde vroeg ze aan mij wat zij verwacht te doen! Ook zei ze dat het vanzelf over gaat. Dat realiseerde me dat niemand mij begreep en wilde helpen. Uiteindelijk loop ik nu wel bij de fysio, wat mij heel erg helpt. 

Hebben mensen door wat er in je hoofd gebeurd want mijne is leeg, ik vind van mijzelf dat ik me niet moet aanstellen maar toch doe ik het kan iemand mij helpen met het stoppen van zelfmedelijden? Want de een kant van mij zegt dat ik depressie heb maar dat is helemaal niet zo, heeft iemand alsjeblieft een idee?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Sun ,

 

wat goed dat je hier over wil praten! Wel jammer dat je nog geen reacties hebt gekregen. Daarom willen we je graag uitnodigen om eens met De Kindertelefoon te chatten of bellen:

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Veel sterkte ermee,

 

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +3

Hey Sun,

 Vervelen dat je je zo alleen voelt en dat je die klachten hebt!

Het is echt niet erg dat je je zwak of moe voelt! Misschien zullen jouw vriendinnen jou niet meteen begrijpen, maar ik denk wel dat ze jouw zullen steunen omdat jij je niet lekker voelt.

Of je depressie hebt of niet, jij voelt je niet fijn en daar gaat het om! Als je wil kan je nog een keer naar die huisarts gaan en erbij zeggen dat je je mentaal ook niet zo fijn voelt.

Je stelt je echt niet aan! Ik snap dat het misschien wel zo voelt, maar wat jij voelt is terecht en daarom kan je gewoon hulp krijgen!

Groetjes iemand.

Reputatie 2
Badge

Heeeyy @Sun , ik heb ook longcovid! Sinds maart 2022. Ik Loop bij de fysio, ergotherapie, psycholoog en kinderlongarts. Tot nu toe gaat het nog niet beter en het enigste wat ze kunnen doen is om alles langzaam op te bouwen. Je stelt je echt helemaal niet aan, want het is gwn kut! Ik zit zelf in de 4e en ik volg niet alle lessen op school wat me al iets meer rust geeft. Mijn mentor heeft het in de klas verteld en op school zijn er ook nog 2 interne en 1 extern personen die mij helpen met longcovid betreft school, hoe ik het beste kan verdelen. Bij de ergotherapie zorgen we ervoor dat mijn activiteiten worden verdeeld over de week. Ik heb nu al 5 weken geen fysio meer gehad, maar ik ga over 1,5 weken weer beginnen. In het ziekenhuis heb ik al veel onderzoeken gehad en er is gelukkig niks mis met mijn hart en longen. Ook is er gebleken dat ik geen astma heb, terwijl de huisartsassistente zei dat ik dat wel heb… De psycholoog helpt mij met het sociale stuk, dus zoals jij al zei over je vriendinnen. Het is zo, als ze vinden dat je aan stelt, zijn het ook geen echte vrienden, dan geven ze niet om je. Je mag zelf bepalen wat je doet, maar het lucht wel op.

Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal.

Als je erover wilt praten, stuur maar een reactie terug, ik begrijp precies wat je bedoeld! Het is gwn kut

Liefs ….

Badge

Hi @Anoniempjeee_xxx ,

 

Wat fijn dat mensen om je heen je serieus nemen en je de hulp krijgt die je nodig hebt. Zelf ben ik aan het begin van het jaar gestopt met de fysio omdat het zo goed ging. Ook ben ik er achter gekomen dat mijn vriendinnen echt wel heel lief zijn en mij hebben gesteund, ze vragen nu namelijk nog hoe het met me gaat. Ik ben heel blij dat ik nu eindelijk op atletiek kan. (Eerst kon dat niet vanwege conditie en buiten adem zijn enzo). Ik voel me nu ook weer minder alleen doordat ik dit jaar een hele leuke nieuwe vriendengroep heb. 

Het voelt als een opluchting om dit allemaal te vertellen. Ik heb het namelijk altijd bij mezelf gehouden en durfde het tegen niemand te zeggen, dat ik me beter voelde omdat de meeste mensen niet eens wisten hoe slecht het met mij ging. 

Ik mag hopen dat jij ook snel klaar bent met de fysio en dat je weer normaal je vakken kan volgen.  Er is een goed einde inzicht!  

Reageer