Skip to main content

welp hi there,

okay so ik ben een meisje 13 yrs old en ik voel me nogal kut vooral doordat k mn vrienden zo lang niet heb gezien en omdat ik geen afscheid heb kunnen nemen van mijn beste vriendin die afgelopen kerst zelfmoord heeft gepleegd.

een kinda background story:

op mn 12e ontmoette ik een jongen via een whatsapp groep, we praatten en toen kreeg ik een crush op m, waarna hij verkering vroeg en ik ja zei (worst mistake ever). Het ging 2 weken lang goed, totdat hij begon te ghosten en legit creepy opmerkingen maakte over mijn lichaam. (Hij was toen 13 btw). Toen kwam ik erachter dat hij meerdere meiden datete tegelijk met mij, dus ik heb er met hem over gepraat, waarna hij begon te dreigen met dingen die ik hem in vertrouwen verteld heb, door te vertellen aan de kinderen in mijn eerste klas dus. Hij heeft het toen uitgemaakt en mijn hart gebroken (inmiddels 8 maanden geleden nogsteeds niet over m heen) en toen heeft hij alles wat ik verteld heb, doorgelult aan die mensen in mn klas en sindsdien word ik gepest.

Ik ben sinds mn 6 of 7e jaar mentaal en fysiek mishandeld door mn vader,  die een alcoholist is en heel streng . (ik mag niet naar buiten zonder dat hij weet waar, met wie en hoelaat ik ga en wnr ik weer thuis zal zijn.

Op mn 11e ben ik bijna verkracht geweest door de beste vriend van mn broer, die nog elke dag echt kut opmerkingen maakt over mij en mn lichaam op school. 

2 van mijn beste vriendinnen hebben afgelopen jaar zelfmoord gepleegd zonder zelfs te vertellen waarom enz. Ik heb nooit afscheid van ze kunnen nemen wat me echt zwaar valt.

ik snijd in mn polsen en dijen sinds afgelopen augustus en het is inmiddels zo erg geworden dat het een verslaving is geworden, zo erg dat het me geen eens meer pijn doet als ik dat mes in mn polsen druk. Hoe dan ook ik wil stoppen, om indruk te maken op een meisje van wie ik echt heel veel houd. Maar ik weet oprecht niet hoe. 

Met deze post/topic wil ik niet zeggen dat ik zielig ben ofzo of dat ik aandacht wil. Ook ben ik niet depressief ofzo, geen diagnose, wat betekent dat ik er geen label ofzo op plak dankjewel.

Goed dat je wilt stoppen met zelfbeschadiging, doe het dan…. Er is een topic van xLotx: alternatieven voor zelfbeschadiging…Van die vriendinnen kun je niks doen behalve er met iemand over praten… en die mishandelen en (bijna) verkrachten ook… En liefdesverdriet, dat moet iemand anders maar uitleggen...

Hi.

First of all, je bent alles behalve zielig. In fact, ik vind het juist echt enorm goed van je dat je dit vertelt en dat je nog steeds hierdoorheen vecht. Props to you, echt. You’re doing amazing!

Wat ik zelf heb gedaan is wat @Flopflop14 al aangeeft, er alternatieven voor zoeken. Dit kan van alles zijn. er over praten, of als je dat te eng vind comfort zoeken in een hobby, of een elastiekje om je arm doen en als je de urge voelt om het te doen het elastiekje van je aftrekken en loslaten. Idk of dat goed uitgelegd is lol, dat heeft mij iig goed geholpen.

En lemme tell ya smth… Van zo’n ‘verslaving’ afkomen, dat gaat niet lineair. Je hebt (bijna) altijd wel weer slip ups. Maar dat is helemaal niet erg. Alles behalve erg zelfs. Probeer jezelf voor de slip ups te vergeven, want (heel cheesy im sorry) niemand is perfect right away. En you deserve to forgive my friend <3

En girl… Je bent niet de enige. Ik heb zelf (gelukkig) nog geen ervaring met zo’n manipulatieve vriend, maar in trand van mishandeling en pesten mbt pure bullshit weet ik precies hoe het voelt. Het ligt ook echt echt echt niet aan jou, laat dat duidelijk zijn okay! Je hebt gewoon echt pech met de mensen in je omgeving en die suckers hebben gewoon absoluut geen breincellen. You is a strong bish.

Hope this helps!

groet,
seabreezes​​​​​​​

Reageer