Vraag

lockdown 2 (depressies)

  • 14 December 2020
  • 4 reacties
  • 186 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hai allemaal…

Zo als gehoord op het nieuws gaan vanaf woensdag de scholen weer dicht en bijna alles op slot... 

Ik zelf zit hier erg mee... Aangezien ik weer al me sociale contacten verlies... You know op school heb je je vrienden en docenten i mean mensen waar je gewoon in real mee kan praten…

Door de vorige corona lockdown was ik al aardig sad ik zit namelijk al twee jaar in een depressie en dit helpt me totaal niet... I mean ik zat de vorige lockdown alleen maar op me kamer huilend over alles wat der gebeurd en ging veel na denken.... Begon mezelf opnieuw te snijden en had ook zelfmoord neigingen... Even later heb ik tijdens de lockdown gevraagd aan me mentor of ik gewoon naar school mocht komen en bij haar werken gelukkig keurde ze dit goed en ging het al wat beter... Alleen ik ben bang dat ik opnieuw weer terug val naar die momenten.…

 

Heeft iemand tips ofzo? 

X thom


4 reacties

Hoi,

Wat naar dat je hiermee worstelt! Ik denk dat het allereerst handig is om dit opnieuw aan te geven bij je mentor, er is een mogelijkheid dat kwetsbare jongeren worden opgevangen op school, als jou mentale gezondheid hier zo onder te lijden heeft, lijkt het me verstandig om hier via je mentor naar te informeren, wie weet kunnen ze wat regelen. Daarnaast zou ik je aanraden om een vast dagritme te hanteren, zodat je toch bezig blijft (en de nodige afleiding krijgt). Ook dagelijks een frisse neus halen kan erg lekker zijn, al helemaal nu we langere tijd binnen zitten. Ik maak me wel zorgen om de zelfbeschadiging; ik raad je dan ook sterk aan om gelijk aan de bel te trekken bij iemand die je kan helpen (familie, school, huisarts etc.) 

Take care!

 

( deel vd tekst aangepast vanwege verwijderd bericht van een andere gebruiker )

 

Hallo Idontknowausername :)

Niks van hem/haar aantrekken. Je kunt misschien buiten school contact houden.

-TheMightySlayer <3

Hoi, 

 

Ik weet hoe je voelt? Ik heb zelf autisme en ik wordt mentaal niet goed van die lockdown  probeer te denken aan de positieve dingen en probeer afleiding te zoeken bijvoorbeeld een leuke hobby

 

het komt goed :)

Badge

Heeyhoii!!

Naar dat je hiermee te maken hebt, want ik ga hier nu ook doorheen en ik weet hoe moeilijk het is... Uit de vorige lockdown is gebleken dat ik echt niet thuis kan leren. En in de vorige lockdown is naar boven gekomen dat ik een depressie heb. Toen ik maandag dat berichtje zag over lockdown 2, schrok ik, en niet zo'n beetje. Ik wist dat het alleen maar erger zou worden en dat ik sws weer een flinke terugval zou krijgen, dus ik ik heb gwn mijn mentor geappt. De meeste scholen in Nederland ondersteunen kwetsbare leerlingen. Die van mij ook, dus ik mag gwn naar school. Misschien is dat voor jou ook een optie. Hopelijk komt alles goed!! Good luck!

Reageer