Vraag

littekens verbergen??

  • 3 July 2022
  • 9 reacties
  • 132 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoi,

ik doe al een tijdje aan zelfbeschadiging, maar ik had het laatst op mijn pols gedaan omdat ik boos op mijzelf was. Ik wil geen attentie trekken en ik wil geen hele gesprekken met mijn ouders over zelfbeschading (mijn moeder heeft het al gezien) ze zei er iets van maar ik ontkende dat ik zelfbeschading deed

heef iemand tips om dit soort gesprekken te vermijden of het beste mee om te gaan? Mijn ouders zijn gescheiden en ik ga van de week naar mijn vader.

Thank you,


9 reacties

Euhm, ten eerste is stoppen met jezelf te beschadigen handig. Ik weet dat het lastig is maar als je doorzet gaat het je lukken! 

verder kun je eventueel kijken of je het met een soort make up ofzo kan bedekken? Dan moet het wel een beetjd op je huidskleur lijken natuurlijk

Ik snap dat want ik heb het zelf ook gedaan maar de beste manier is om het toe te geven en dan hulp ervoor te zoeken want dat zal je uiteindelijk gwn helpen.

 

Ik heb meerdere jaren therapie gehad en tbh ik had er geen ene kut aan maar ik had het verteld. daarna ben ik ermee gestopt en is het vanzelf een stuk beter geworden dus dat kan je altijd proberen. Gebruik een elastiekje ofzo want dat doet ook pijn maar het blijft niet zitten.

 

De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 10. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

Reputatie 2
Badge +1

Ik snap dat want ik heb het zelf ook gedaan maar de beste manier is om het toe te geven en dan hulp ervoor te zoeken want dat zal je uiteindelijk gwn helpen.

 

Ik heb meerdere jaren therapie gehad en tbh ik had er geen ene kut aan maar ik had het verteld. daarna ben ik ermee gestopt en is het vanzelf een stuk beter geworden dus dat kan je altijd proberen. Gebruik een elastiekje ofzo want dat doet ook pijn maar het blijft niet zitten.

 

De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 10. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

Hoi thanks voor het idee ik zal het proberen! 
bedankt😊

Reputatie 2
Badge +1

Hoi SammieSam, ik heb het geprobeerd maar de make-up kan niet mijn hele wond dekken. Maar het heeft wel en beetje geholpen want het valt minder op!

thank you <3

Reputatie 2
Badge +1

Hi,

je kan ook bijvoorbeeld een armbandje omdoen als het rond je pols is. Als iemand vraagt waarom je die omhebt, zeg je gewoon dat je het mooi vind. Ik hoop dat het helpt!

groet, Jackie

Reputatie 2
Badge +1

@Jackie10 bedankt voor het idee ik zit nu in een verhuizing maar goed idee!!

Badge

Euhm, ten eerste is stoppen met jezelf te beschadigen handig. Ik weet dat het lastig is maar als je doorzet gaat het je lukken! 

verder kun je eventueel kijken of je het met een soort make up ofzo kan bedekken? Dan moet het wel een beetjd op je huidskleur lijken natuurlijk

Make up is op zich een goed idee, ik wil wel even toevoegen dat je dit alleen moet doen bij littekens, en dus niet bij open wonden

Badge

Blush erop doen helpt altijd maar absoluut niet op een open snede dat is infecterent.

 

Badge

hi!!

Ten eerste begrijp ik goed dat je het moeilijk vindt om hier met je ouders over te praten.  Ik heb zelf veel steun gevonden bij vrienden die soortgelijke dingen hebben doorstaan en de vertrouwenspersoon op mijn school! Als je wilt kun je via school (schoolarts/vertrouwenspersoon) ook een  verwijzing naar een therapeut krijgen.

Als je wonden nog open zijn is het een slecht idee om er make-up op te smeren, dan kan het gaan ontsteken.  Bij kruidvat en andere drogisten hebben ze bio-olie, dat helpt erg goed bij littekengenezing en kun je als het goed is op open wonden doen!! (Als iemand vraagt waar het voor is kun je zeggen dat het voor acne-littekens of een ander litteken is) Armbandjes en lange mouwen zijn altijd een optie.

Reageer