Littekens verbergen

  • 4 October 2014
  • 9 reacties
  • 706 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik snij mezelf in mijn linker onderarm, en ik draag eigenlijk altijd longsleeves maar tijdens gym mag dit niet. Ik probeer het nu steeds met make-up te verbergen maar het helpt niet. Daarom wilde ik vragen of iemand tips heeft om de littekens te verbergen. Ik heb geen zin in vragen of om mensen te choqueren, en ik hoef ook geen aandacht, daarom wil ik niet dat mensen ze zien. 

Ik heb periodes dat ik enorm veel snij en periodes waarin ik het nauwelijks doe. Heeft iemand ook nog tips hoe ik ervoor kan zorgen dat ik als de drang voel te snijden dit toch te laten?

Alvast bedankt!

9 reacties

Als je drang hebt om te snijden pak dan een stift een teken lijnen op jouw arm: dit is de schade die anders werd aangericht
of pak een blad papier of voorwerp en begin daar op te krassen,of scheuren,..
je kan ook een elastiekje rond jouw pols doen en het hard laten schieten op jouw arm telkens als je "de behoefte" hebt om te snijden
bel iemand, zeg gewoon iets al hey ik vond het lang geleden,en wou je even horen en begin een gesprek
zet de naam van je beste vriendin,of familie lid waar je om geeft op de plaats waar je je normaal snijd
Maak iets anders kapot dan je arm,been,... Ga naar buiten en stamp effe tegen iets aan, klop op iets, smijt met iets, breek het
ik heb ook gehoord dat een ijsblokje schijnt te werken: houd een ijsblokje of iets heel kouds op de plaats waar je snijd: op den duur begint dit pijn te doen maar je houd er zchteraf niets aan over

 

onnodige quote verwijderd


Die laatste tip ga ik zeker uitproberen, thanks!

 

Heyhey,
Ik heb altijd breses om mijn polsen, daardoor zie je de littekens bij mij niet. Sportbreses kan je in elke sportzaal kopen. Je kan dan gewoon tegen je gymdocente zeggen dat je last heb van je polsen en dat je ze daarom draagt.
Misshcien helpt de butterflei project?
Als je snijt omdat je de pijn wilt voelen, kan je jezelf beter op een 'veilige' en 'niet schadelije' manier pijn doen. Dit kan op hinderde manieren. Dat ijsblokje van hierboven kan. Maar bv ook V-zit op de grond op opdrukken tot het echt pijn doet kan. Dit helpt bij mij vaak.
Je kan ook gaan hardlopen op het moment dat je wilt snijden: is er niks scherps, kan je jezelf ook neit snijden, toch
kus,
Heyhey,
Ik heb altijd breses om mijn polsen, daardoor zie je de littekens bij mij niet. Sportbreses kan je in elke sportzaal kopen. Je kan dan gewoon tegen je gymdocente zeggen dat je last heb van je polsen en dat je ze daarom draagt.
Misshcien helpt de butterflei project?
Als je snijt omdat je de pijn wilt voelen, kan je jezelf beter op een 'veilige' en 'niet schadelije' manier pijn doen. Dit kan op hinderde manieren. Dat ijsblokje van hierboven kan. Maar bv ook V-zit op de grond op opdrukken tot het echt pijn doet kan. Dit helpt bij mij vaak.
Je kan ook gaan hardlopen op het moment dat je wilt snijden: is er niks scherps, kan je jezelf ook neit snijden, toch
kus,



Bij mij zit het niet op m'n polsen en het is zowat mijn hele onderarm (behalve mijn polsen) dus een breses helpt niet denk ik. Dat opdrukken heb ik een tijdje gedaan maar bij mij werkt het niet. Hardlopen kan ik proberen, wandelen helpt wel altijd maar dat kan niet altijd.

Bedankt voor de tips!
Hey,

Wat vervelend. Als ik jou was zou ik zweetbandjes dragen (2 om elke arm op de ergste plekken), en evt. pleisters. Ik weet niet of je buiten of binnen gym hebt, maar buiten lijkt het me gewoon dat je lange kleren aan mag doen. Ik zou ook niet weten waarom dit bij jou binnen niet mag.

Groet,
Max
Hey,

Wat vervelend. Als ik jou was zou ik zweetbandjes dragen (2 om elke arm op de ergste plekken), en evt. pleisters. Ik weet niet of je buiten of binnen gym hebt, maar buiten lijkt het me gewoon dat je lange kleren aan mag doen. Ik zou ook niet weten waarom dit bij jou binnen niet mag.

Groet,
Max

 

Ik droeg eerst een sportvest maar dat mocht niet omdat onze gymdocente dat vies vond in verband met zweten ofzoiets dergelijks. polsbandjes gaan denken niet helpen omdat het niet op m'n polst zit, en het is zoals ik al zei eigenlijk mijn hele onderarm (niet de pols dan) en een stuk van m'n bovenarm. Dat met die pluisters kan ik proberen op de ergste littekens maar anders zit m'n hele arm vol
Hoi,

De butterfly therapy helpt echt heel goed!! Misschien kun je dat proberen, google het maar eens ;)
Succes!!

xx
Zal ik doen, dankje!

Hey,

Ik weet niet hoe oud je bent. Maar je kan altijd een tattoo laten zetten op de plekken waar je het hebt gedaan. Anders verband of toch vragen aan je gym docent of je een uitzondering mag zijn. Ik snap je struggels en ik draag altijd lange mouwen. Praat anders op school met een vertrouwenspersoon en kijk dan samen naar wat er kan gebeuren.

Liefs, Serpent 

 

Reageer