Vraag

littekens snijden verbergen


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal, 

Ik heb even advies nodig omdat het al lente is en bijna zomer.  Want hoe verbergen jullie je littekens? Ik heb meer dan 200 littekens nu denk ik. die allemaal zichtbaar zouden zijn als ik in korte mauwen en korte broek zou lopen. Ik had al iets met foundation gehoord. Maar dan moet ik mijn ouders overhalen.. dus misschien ook daar nog tips voor ':\

 

Groetjees,

 

Sad af


17 reacties

Hallo sad af :)

  1. Je kunt een lange broek en gewoon een shirt met lange mouwen aandoen. Als iemand daarover dan een vraag stelt kun je zeggen dat het beschermend is tegen de zon of dat je je niet fijn voelt bij korte broek, etc.
  2. Zoveel mogelijk situaties vermijden waarbij je littekens zichtbaar kunnen zijn (bijvoorbeeld proberen te vermijden: zwemmen, etc).
  3. Nog beter: stoppen met snijden. Het is moeilijk maar xLotx heeft daarvoor een mooi topic met alternatieven bij het subforum Succesverhalen. 

-TheMightySlayer <3

-Onnodige quote verwijderd-

Bedankt voor de tips, en ik zal een kijkje nemen bij xlotx's topic

Waar heb je dan allemaal littekens, als je het alleen op je arm hebt kunnen wat langere kleren wel helpen, maar als je het op je enkels of handen hebt ben je wel de pineut, en foundation helpt niet bij littekens, je stopt toch ook geen foundation op een wond en verwachten dat niemand er wat van merkt, en de hele tijd foundation op je 200 littekens doen is ook het niet waard, beter laat je hoe het nu is en doe je wat met @TheMightySlayer ‘s tips. Groetjes

Reputatie 6
Badge +12

Probeer te stoppen met snijden dan is het geen probleem meer

Probeer te stoppen met snijden dan is het geen probleem meer

Ehm denk je dat ik het voor mijn lol doe.. Ik wou dat ik zo makkelijk kon stoppen :|

Waar heb je dan allemaal littekens, als je het alleen op je arm hebt kunnen wat langere kleren wel helpen, maar als je het op je enkels of handen hebt ben je wel de pineut, en foundation helpt niet bij littekens, je stopt toch ook geen foundation op een wond en verwachten dat niemand er wat van merkt, en de hele tijd foundation op je 200 littekens doen is ook het niet waard, beter laat je hoe het nu is en doe je wat met @TheMightySlayer ‘s tips. Groetjes

handen armen benen. Maar kga toch niet de hele zomer in een trui en lange broek lopen

Heey,

Foundation is een optie, maar niet aan te raden. De wonden zullen helemaal dicht moeten zijn voordat je er überhaupt op iets kunt smeren.

Het begint allereerst met een goede verzorging van je wonden. Als je je wonden goed verzorgd, zullen ze beter en mooier helen.  

Je wond schoonmaken of spoelen na het snijden en eventueel afdekken met een pleister/verband. Om die manier voorkom je ook dat er vuil van buiten af in de wond komt en mogelijk infectiegevaar.

 Als de littekens dicht zijn kun je er litteken crème opsmeren. Dat haalt de littekens niet weg, maar het helpt de huid te herstellen.

Je kunt van die blouses dragen met doorzichtige, maar lange mouwen. Ik weet niet echt hoe uit te leggen, maar ik hoop dat je het begrijpt. Die zijn wel lange mouwen, waardoor je het bedekt, maar open waardoor het niet te warm is in de zomer.

Heb je weleens gekeken naar alternatieven voor zelfbeschadiging? Op de site van stichting zelfbeschadiging kun je bijvoorbeeld zo'n lijst vinden: https://www.zelfbeschadiging.nl/alternatieven-voor-zelfbeschadiging/
Wellicht zou je er eens naar kunnen kijken en iets anders proberen in plaats van snijden. Dat zal niet het onderliggende wegnemen, maar op die manier kun je er anders mee omgaan en hoef je jezelf geen pijn te doen.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 6
Badge +12

Probeer te stoppen met snijden dan is het geen probleem meer

Ehm denk je dat ik het voor mijn lol doe.. Ik wou dat ik zo makkelijk kon stoppen :|

Ik bedoelde niet dat het makkelijk was hoor maar xLotx heeft een mooie lijst gemaakt van alternatieven tegen zelfverwonding.

Reputatie 6
Badge +12

Hier is dat topic 

 

Reputatie 3
Badge +2

-Lange kledening. Het verbergt de littekens super goed, maar in de zomer is dat erg heet en mensen zullen je aankijken. 7/10

-Als de littekens klein genoeg zijn, kun je het verbergen met armbandjes of polsbanden ofzo. Ik ben wel bang dat je 200 littekens niet verbergt met een polsbandje.  4/10

-Pleisters. Werkt goed. Ik heb het gebruikt. Werkt wel alleen maar voor een weekje ofzo, anders is het wel heel sus. 7/10

-Foundation/make-up. Werkt erg goed! Ik vind het wel belachelijk duur, vooral de foundation die speciaal is bedoeld om littekens te verbergen.  8/10

-Een tattoo zetten. Dit is wel een erg permanente oplossing. Misschien ben je er nog niet oud genoeg voor. Misschien wil je het helemaal niet. Ouders is ook nog een probleem.Maar als je het doet, werkt het wel ontzettend goed en je kunt er gelijk een mooie betekenis van maken. 10/10

Een alternatief:

Ben wie je bent. Je kan weinig meer veranderen aan wat is gebeurt. Je hoeft je littekens niet te verbergen. Ben er trots op dat je dit hebt doorgemaakt, en dat je hier nog steeds bent. Je hoeft je niet te verbergen voor de wereld. Je mag gewoon jezelf zijn, en een leuk t-shirt met korte mouwen in de zomer aan doen!

Reputatie 6
Badge +12

Probeer te stoppen met snijden dan is het geen probleem meer

Ehm denk je dat ik het voor mijn lol doe.. Ik wou dat ik zo makkelijk kon stoppen :|

Vanwaar de agressie

Vanwaar de agressie

Ik heb geen idee wat er in mij om ging op dat moment, sorry dat het agressief over kwam. :/

Reputatie 2
Badge +3

gewoon lange kleren aandoen en misschien stoppen met snijden

Reputatie 6
Badge +12

Vanwaar de agressie

Ik heb geen idee wat er in mij om ging op dat moment, sorry dat het agressief over kwam. :/

Oke

Hi, 

Zelf gebruik ik een overhemd. En dan eentje speciaal voor zomer weer. 

Dat is wel de beste optie

Heyy ten eerste, supergoed dat je om hulp vraagt! Ik zot ook een beetje met hetzelfde probleem.. ik weet niet welke kleur je littekens zijn zegmaar want daar zit wel verschil in. Mijn tips zijn:

- littekencreme, dit helpt om je littekens wat te vervagen heeft bij mij ook wel een beetje geholpen, ik hoorde ook dat bio oil, aloe vera gel, kokosolie, babyolie, vitamine E creme, amandelolie goed kan werken.

- als je ze wil verbergen: hoge sokken, veel armbandjes, plaktattoos, henna tattoos,dunnere maar wel lange kleding dragen

-make up: alleen gebruiken als je wonden dicht zijn en geen korstje meer hebben!! Bij rood/paarse littekens eerst groene concealer/foundation en dan pas de kleur van je huid erop doen.

- als je ze niet kan verbergen, probeer ze te accepteren, dit hoort nou eenmaal bij je (is echt superlastig i know) maar het zou je wel kunnen helpen.

-als je littekens lijken op stretch marks zou je ook nog kunnen zeggen dat dat het is

Ik hoop dat je er miss iets aan hebt :)

Reageer