Vraag

Liegen of eerlijk zijn?

  • 11 December 2022
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Dus hallo allemaal

Ik zit in een klas van 5 en er is bijna altijd drama. Iedereen zegt dat het altijd mijn schuld is enzo en ik kan er gwn niet meer tegen. Ik had een keer ruzie met mijn mentor en alles is dan opgelost enzo, maar mensen zeggen dat ik een aandachtszoeker ben omdat ik veel op gesprek ga. Toen het opgelost was met mijn mentor zeiden klasgenoten tegen mij dat mijn mentor heeft geroddel over mij tegen hun. Ik was helemaal sprakeloos en ik was echt van slag. Ik vertrouw gwn niemand en ik doe gwn fake. Vrijdag hadden we tijd om ons huiswerk te maken maar ik had geen zin en mijn ‘beste vriendin’ zat naast mij. Ik vertrouwde haar en ik vertelde wat er was. Ze zei dat ik een aandachtszoeker was en dat ik zielig deed. Ze zei dat ze da aan mijn mentor ging vertellen en ik zei ok want ze durft toch niets. Ze durfde het niet en ze heeft dan een klasgenoot van mij bij betrokken en ze zeiden dat tegen mijn mentor. Ik werd kwaad want ik vertrouwde haar da ze da tegen niemand zou vertellen behalve mijn mentor. Ze zei allemaal dingen die nie waar zijn en ik moet misschien op gesprek. En mijn vraag voor jullie is: moet ik eerlijk zijn? En zeggen wat er scheelt tegen mijn mentor? (Nadat ze roddelde over mij en mij waarschijnlijk ook een aandachtszoeker vind want ik heb al 6 gesprekken met haar gehad dit jaar) of moet ik fake zijn en moet ik zeggen dat alles goed gaat? Btw, ik heb geen zelfmoordgedachtes en ik snijd me nie. Dus ik ga sws dit moeten vergeten. Maar zou ik mijn mentor lastigvallen?

Aub help me met mijn keuze


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

op school is er ook een vertrouwenspersoon, je kan het met hem/haar/hun bespreken. De vertrouwenspersoon verteld ook niks door aan anderen.

Reputatie 1
Badge

Hi, ik denk dat het beste is als je nr de decaan, directeur of vertrouwenspersoon gaat op school... Dat er wordt geroddeld door je mentor is echt niet oke, daar moet echt wat aan gedaan worden. Misschien als je het wil/kan naar een andere klas? Heb ik ook wel eens gedaan toen ik me niet fijn voelde in de klas. Ik ben persoonlijk heel uitgesproken in de klas en krijg daar ook wel veel commentaar op, maar daar moet je je niks van aantrekken. Soms is dat heel moeilijk. Mijn moeder zei altijd: als je je mond niet kan lostrekken kom je nergens. Ik weet niet hoe je bent in de klas maar dat heeft me wel geholpen. Xx

 

Reageer