Liegen

  • 11 April 2022
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Praat goed mee
  • 50 reacties

Ik lieg omdat ik dingen die niet mogen en ik wil niet dat mijn ouders erachter komen. Ik denk (en ik ben bang) dat liegen een beetje een gewoonte word. Dat ik er niet over nadenk. Heeft iemand misschien advies? Of eigen ervaring en hoe hij/zij daar mee is gestopt? Alvast bedankt iedereen

 


2 reacties

Reputatie 2
Badge

Hayhay,

Ik herken dit direct! Ik heb vroeger ook enorm veel gelogen tegen mijn moeder. Echter wel spijt van, want sommige dingen kunnen niet verborgen worden. Ik vond de waarheid onder ogen zien altijd heel lastig. 

Ik heb op ten duur veel verteld aan mijn moeder, echter ook omdat ik mij schuldig voelde. Liegen kan een gewoonte worden, eentje die je soms zelf niet eens door hebt. En stoppen kan lastig zijn voor sommige mensen. Probeer zoveel mogelijk eerlijk te zijn. Je bent tenslotte hun kind, en ze willen graag weten als er wat is en wat er in je om gaat. Soms kunnen ze boos worden of verdrietig, maar aan het einde van de dag houden ze wel weer van je.

Hopelijk had je hier wat aan!
  Veel liefs, L

Reputatie 5
Badge +1

Bedankt. Ik hoop zelf ook wel dat dit werkt. Het enige wat ik wil is dat mijn vader niet boos op me is. Ik denk dat dat is waarom ik lieg.

Reageer