Vraag

Liefdesverdriet, jongens en zorgen om vriendin

  • 1 November 2023
  • 7 reacties
  • 164 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hey hoi,

Ik ben eventjes weg geweest, maar ik ben weer te vinden om het forum :)

Ik zit met 3 dingen in mijn hoofd heel erg te overdenken.

1. Ik heb in de zomervakantie een meisje ontmoet en ik ben echt zo verliefd op haar. Nu nog steeds en ik kan alleen maar aan haar denken. Maar ze is straight en woont in Duitsland, heb nu ook geen contact meer met haar. Dus het wordt sowieso niks. En ik weet niet hoe ik met dat verdriet om moet gaan, of in ieder geval het een plekje moet geven in mijn hoofd.

2. Ik heb een jongen in mijn klas zitten en hij is echt heel knap. We hebben al een paar keer gebeld en ik denk dat ik echt wel verliefd op hem ben. Maar hij geeft me mixed feelings, de ene keer vraagt hij heel lief hoe het met me gaat. En hij gaat helemaal aardig doen enzo. Maar een andere keer negeert hij mij als ik vraag hoe het met hem gaat. Hij weet dat ik mezelf snijd, dus ben ik bang dat hij me daarop oordeelt.

3. Ik maak me echt kapot veel zorgen om mijn beste vriendin. Mijn beste vriendin heeft in 12 uur tijd, 2 pogingen gedaan. Die pogingen zijn niet gelukt, maar ze is wel van plan om het nog een keer te doen. Ze heeft namelijk OCD, een dwangstoornis. Dus haar hoofd zegt dan dingen die ze moet doen. Ik ben heel bang dat het uiteindelijk een keer lukt en dat ze dan weg is. Ik wil niet dat ze zich zo voelt en ik wil al helemaal niet dat ze weggaat. Ze zegt ook dat ik een hele grote reden ben waarom ze nog leeft. Superlief, maar ik wil helemaal niet dat ze zich zo slecht voelt.

 

Je hoeft niet alles te beantwoorden. Als je al 1 van de 3 beantwoord, dan is het al prima❤️


7 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Nog een aanvulling op nummer 3: ik maak me zo veel zorgen dat ik niet meer slaap, nachtmerries heb, slecht kan concentreren in de klas en snel overprikkeld ben.

Ze is vannacht opgenomen in een gesloten instelling omdat ze pogingen blijft doen. Ik kan die druk dat het zo slecht gaat met haar niet meer aan.

Hoi @Ik_wil_anoniem_blijven ,

Heftig joh. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen... maar ik zou gewoon zo vaak mogelijk contact houden met je vriendin. Dat is nu denk ik heel belangrijk voor haar. Maar ga niet over je grens heen en blijf ook goed voor jezelf zorgen. 

Ik snap enorm hoe je je voelt,  ik zou ook echt heel ongerust zijn. Probeer je gevoelens in ieder geval te delen. 

Heel veel sterkte!

Liefs 

Jesse

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi !

Het  omgaan met het missen van iemand die je misschien nooit meer ziet is heel verdrietig, dat weet ik wsant heb het ook een keer gehad. Iemand die ik super aardig vond tijdens een vakantie en ik zie haar nooit weer, dat is verdrietig en ik huilde er wel eens om. En toch slijt dat ook. En weetje, het is helemaal niet erg om af en toe toch eens aan haar te denken en dan verdietig te zijn. Huilen lucht ook op, heb ik gemerkt. Dus geef je gevoel gewoon de ruimte ! :)

 

Die leuke jongen zal jou, als hij voor je voelt, zeker niet veroordelen maar juist steunen.  Daar zul je aan merken of hij voor je voelt.  Ik denk dat je de tijd moet laten werken en er achter gaat komen hoe hij naar je kijkt.  Helaas moet je dan misschien nog afwachten. Maar wie weet laat hij het snel merken.  Doe in elk geval zoals je bent, wees jezelf , dat is het beste. Zo weet hij immers eerlijk hoe je bent. Misschien kun je steeds iets meer met hem praten .  Ga op je gevoel af want dat werkt in dit geval het beste.

Over je bestie. Het is natuurlijk goed dat je zo bezorgd bent, maar het gaat met jouzelf daardoor ook minder. Je geeft om haar en dat is superlief.  Je doet wat je kunt, meer kan je niet. Laat haar weten dat je om haar geeft, dat je aan haar denkt. Maar denk ook aan jezelf. Schrijf van je af bijv. Of als je een foto hebt, zeg er even tegen: “ik denk aan je, en aan mezelf”. Dat mag en dat is helemaal goed !

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +7

@Tartan14 en @Jesse_6567 deze berichtjes had ik echt even nodig! Dankjewel❤️

Mijn moeder kwam vanochtend ook even naar mij toe om te zeggen hoe trots ze op mij is en dat ik echt heel sterk ben! Zelf voel ik me echt wel minder, maar ik ben vooral verdrietig om mijn beste vriendin. We bellen regelmatig en dat is fijn!

@Tartan14 dankjewel voor je wijze woorden over de liefde haha🙈🙈

Reputatie 7
Badge +7

Even een update over mijn beste vriendin. Ze was opgenomen in een gesloten instelling. Nu is ze naar een andere kamer verhuist waar ze niet in haar kamer camera's hebben. Super fijn dat het dus weer kan, het gaat ook echt beter met haar!❤️

Vandaag mocht ze zelfs even naar huis. Ik ben zo blij voor haar!

We hebben veel contact en bellen veel. Dus dat is ook fijn!

Reputatie 7
Badge +7

Die jongen waar ik het over had, heb ik vandaag gezegd tegen hem wat ik voor hem voel. Gelukkig vind hij mij ook leuk, en hebben we dus sinds vandaag een relatie😍❤️

Zondag gaan we afspreken, omg kei leuk!

 

Met mijn beste vriendin gaat het op en af. Maar nog altijd beter dan eerder! Ik heb nog steeds veel contact met haar.

 

Ik heb mijn verdriet van dat meisje de afgelopen weken en maand op mijn af laten komen. En geaccepteerd dat verdriet er mag zijn. Met succes want ik heb echt geen liefdesgevoelens meer. Nu heeft die jongen ook al mijn aandacht hihi🤭

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi, fijn om te horen! Top van je hoe je er in staat. Dat klinkt goed 😍  super leuk ! Be happy! 😉

Groetjes liefs Tartan X

Reageer